پروین فرشچی گفت : سازمان محیط زیست برای احیاء تالاب میانکاله کار گروه ملی تشکیل داده و تصمیم این کارگروه نیز اجرایی خواهد شد.

پروین فرشچی محیط زیست : تالاب میانکاله در شرق مازندران احیاء می شود

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) فرشچی, معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در ساری گفت: احیاء تالاب میانکاله و خلیج گرگان از اولویت های این سازمان است.

 

پروین فرشچی در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست مازندران اظهار داشت: سازمان محیط زیست برای احیاء تالاب میانکاله کار گروه ملی تشکیل داد و تصمیم این کارگروه نیز اجرایی خواهد شد.

 

این مقام مسئول سازمان حفاظت از محیط زیست, مهم ترین راهکار برای احیاء تالاب میانکاله را لایروبی کانال انتقال آب و انتقال آب از دریای خزر دانست.

 

وی توجه به محیط زیست را از برنامه های مهم دولت اعلام کرد و افزود؛ این سازمان برای حفاظت از محیط زیست به کمک سازمان های مردم نهاد نیازمند است.

 

لازم به ذکر است تالاب میانکاله در شرق مازندران که یکی از مهم ترین ذخیره گاههای پرندگان محسوب می شود بدلیل خشکی و کم آبی در شرف تهدید و خطر جدی است.

 

اضافه می شود,  در مراسم تودیع و معارفه امروز حسینعلی ابراهیمی کارنامی بعنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران معارفه شد.