پس از دستگیری این جوان مشخص شد که وی ظرف مدت یک هفته‌ای که این سایت کلاهبرداری را راه‌اندازی کرده بود، موفق به سرقت 365 شماره حساب بانکی و رمز عبور آن‌ها شد...

 

 

رئیس پلیس فتا از دستگیری پسر ۲۲ ساله‌ای خبر داد که با ایجاد صفحه‌ای جعلی، ۳۶۵ حساب بانکی را هک کرده بود.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به دستگیری یک پسر ۲۲ ساله‌ای که از مشتریان سایت خود کلاهبرداری کرده بود اظهار کرد: شیوه و شگرد فرد دستگیر شده به این شکل بود که با راه‌اندازی یک سایت خرید اینترنتی، شرایط فروش کالای خود به مراجعه کنندگان این سایت را منوط به ثبت نام در سایت خود کرده بود و شرط عضویت در این سایت نیز پرداخت اینترنتی مبلغ ۱۰۰۰ تومان بوده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اضافه کرد: زمانی که مراجعان قصد ثبت نام در این سایت را داشتند در هنگام پرداخت مبلغ اینترنتی حق عضویت، به صفحه‌ای جعلی (fake page) هدایت می‌شدند که به محض وارد کردن شماره حساب و رمز عبور بانکی خود در این صفحه، این شماره و رمز عبور در اختیار این جوان ۲۲ ساله قرار می‌گرفت.

وی گفت: به دنبال انجام شکایت‌های صورت گرفته، همکاران من در پلیس فتا پایتخت موفق شدند این پسر ۲۲ ساله را درحالی شناسایی و دستگیر کنند که سابقه این جوان دستگیر شده نشان می‌داد وی علی‌رغم اینکه فاقد هرگونه سابقه کیفری و تحصیلات دانشگاهی بوده ولی به صورت حرفه‌ای به روش‌های کلاهبرداری سایبری همچون «فیشینگ» آشنا بوده است.

کاکوان ادامه داد: پس از دستگیری این جوان مشخص شد که وی ظرف مدت یک هفته‌ای که این سایت کلاهبرداری را راه‌اندازی کرده بود، موفق به سرقت ۳۶۵ شماره حساب بانکی و رمز عبور آن‌ها شده ولی تحقیقات ما نشان داد تا این لحظه موفق به سرقت از ۲۱ حساب بانکی شده است.

کاکوان در پایان خاطرنشان کرد: این جوان در مدت یک هفته فعالیت کلاهبردارانه خود بیش از ۹۰ میلیون تومان از حساب قربانیان خود برداشت کرده ولی با توجه به ادامه‌دار بودن تحقیقات این پرونده ممکن است قربانیان دیگری نیز که با این شیوه و شگرد از آن‌ها کلاهبرداری شده شناسایی شوند.