سجادی با اشاره به آغاز عملیات آبگیری سد گلورد گفت: مردم نگران احداث پل روگذر برای تردد نباشند چراکه تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن این جاده دسترسی را تکمیل کنیم...

سید خالق سجادی فرماندار بهشهر: پس از آبگیری سد گلورد مردم روستاها مشکلی برای تردد نخواهند داشت

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) سید خالق سجادی فرماندار بهشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نگرانی‌های مهم مردم روستاهای بالادست این سد، تمام نشدن جاده دسترسی جدید پس از زیرآب رفتن جاده فعلی است.

 

وی افزود: دولت برای انجام این طرح و ساخت جاده جدید در زمان مقرر و وعده داده‌شده متعهد است و از همه توان و ظرفیت خود برای انجام آن استفاده خواهد کرد.

 

سجادی گفت: مردم نگران احداث پل روگذری که چند ماه قبل عملیات ساخت آن آغازشده نباشند چراکه با توجه به عنایت ویژه دولت تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن این جاده دسترسی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

 

فرماندار بهشهر، یکی دیگر از مزایای سد گلورد، افزایش جاذبه‌های گردشگری این منطقه عنوان کرد و یادآور شد: با آبگیری سد و تشکیل دریاچه جدید پست آن، پای گردشگران زیادی به منطقه بازخواهد شد که امیدواریم بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، از این فرصت برای جذب بیشتر گردشگر و افزایش درآمدهای اقتصادی مردم منطقه استفاده کنیم.

 

سجادی ادامه داد: سد گلورد، بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شرق مازندران که به‌واسطه نقش مؤثر و انکارناپذیرش در رفع مشکلات کمبود آب شرب و کشاورزی این بخش از مازندران همواره موردتوجه دولت‌ها و مسئولان استانی و شهرستانی بود به بهره‌برداری رسید.

 

وی زمان آغاز این طرح بزرگ به‌درستی معلوم نیست اما گفته می‌شود حدود ۴ دهه از زمان آغاز علمی‌ات تا بهره‌برداری آن در آخرین روزهای عمر دولت یازدهم زمان برد.

 

فرماندار بهشهر گفت: زمان زیادی که به‌احتمال فراوان بخش‌های از کاربرد مؤثر این سد را از میان برد اما هنوز می‌توان به نقش‌آفرینی مؤثر این سد در پاک کردن دغدغه دائمی کمبود آب امیدوار بود.

 

سجادی فرماندار بهشهر گفت: به‌واسطه پیگیری‌های فراوان و دائمی، دولت بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این سد اختصاص داد.

 

وی افزود: اگرچه دولت تدبیر و امید، اهتمام فراوانی به تکمیل این طرح نیمه‌تمام داشت اما نباید از خدمات و کوشش‌های دولت‌های پیشین، امام‌جمعه پیشین و فقید بهشهر آیت‌الله سید صابر جباری و همچنین امام‌جمعه فعلی بهشهر، نماینده فعلی و نمایندگان پیشین شرق مازندران در مجلس، مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران و مسئولان فعلی و پیشین استانی و شهرستانی به‌آسانی گذشت.

 

به گزارش مهر, وی گفت: همه مسئولان منطقه و استان به‌خوبی می‌دانند که اگر این طرح به بهره‌برداری برسد چگونه خواهد توانست به ارتقای کشاورزی شرق مازندران، افزایش تولیدات باغی و کشاورزی کمک کرده و دسترسی‌ها به آب شرب را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.