در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت کسب جازه اسکار توسط اصغر فرهادی آمده است؛ بي ترديد سينماي ايران که سهم جدي در ايجاد رونق فرهنگي و تقويت امنيت ملي دارد، مي تواند با تکرار موفقيت هاي خود در سطح بين المللي، هنر فاخر اين مرزوبوم را در تراز جهاني مطرح کند

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی دریافت جایزه اسکار فیلم فروشنده اصغر فرهادی پیامی خطاب به وی صادر کرد.

 

متن پیام سیدرضا صالحی امیری به شرح زیر است:

هنرمند عزیز جناب آقای اصغر فرهادی

موفقیت جنابعالی را درکسب جایزه جهانی آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) صمیمانه تبریک می گویم.

در جهان پرآشوب، ناامن و تاریک امروز، نوع دوستی و صلح طلبی، چراغ فروزانی است که انسان های آزادی خواه و وجدان های بیدار را گردهم می آورد و شما توانستید با زبان گویا و بیان رسای هنر، پیام صلح جویی ایران و ایرانی را فراتر از مرزهای جغرافیایی طنین انداز کنید.

حرکت نمادین غیبت جنابعالی در مراسم اهدای جوایز اسکار به نشانه اعتراض به سیاست های تنگ نظرانه و نژادپرستانه سیاستمداران تازه کار آمریکا در وضع قوانین غیر انسانی مهاجرتی، بسیاری از وجدان های بیدار را در سراسر جهان حاضر کرد و نقاب از چهره دروغین کسانی که شعارهای حقوق بشری سر می­دهند، برداشت. و همزمان سیمای حقیقی ایرانیان فرهنگ دوست را به نمایش گذاشت. امروز جهان معترف است که «ایران هراسی» و «ایران گریزی» فریبی بیش نبود و شما نگاه ایرانیان به دردهای بشر عصر حاضر را به نگاه مشترک جهانیان گره زدید. پیام امروز شما پیام همدردی، همنوایی و همگرایی بود.

بی تردید سینمای ایران که سهم جدی در ایجاد رونق فرهنگی و تقویت امنیت ملی دارد، می تواند با تکرار موفقیت های خود در سطح بین المللی، هنر فاخر این مرزوبوم را در تراز جهانی مطرح کند و امید و نشاط را برای شهروندان فرهنگ مدار ایران زمین به ارمغان بیاورد.

از خداوند متعال استمرار توفیقات جنابعالی و سرفرازی ایران اسلامی را خواستارم.