با اعلام لیست نهایی تائید صلاحیت شدگان در مازندران, تبلیغات در فضای مجازی نیز در حال اوج‌گیری است و علاوه بر پیش قراردادها با سایتهای خبری, گروهای مختلف تلگرامی منتسب به داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز راه‌اندازی شده است.

از ستادهای انتخاباتی فعال تا امیدواری ردصلاحیت شدگان

 

 

به گزارش شرق پرس با وجود اعلام ممنوعیت درباره فعالیت انتخاباتی در شهرها پیش از موعد تعیین شده بسیاری از ستادهای انتخاباتی استان تشکیل شد و برخی از ستادها به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

 

 

هرچند فعالیت زیرپوستی انتخابات در شهرهای استان به صورت جدی از مدت‌ها پیش آغاز شده بود، ولی با تعیین تکلیف تایید صلاحیت‌ شده‌ها روند فعالیت انتخاباتی به صورت جدی شروع شده است.

 

 

اجاره مکان برای ستاد، حضور در روستاها و بخش‌ها باز کردن ستادهای انتخاباتی در اوایل صبح و عصرها و آب و جارو کردن محوطه اطراف ستادها، نصب بنر داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در داخل ستاد و نحوه چیدمان بنرها برای دیده شدن در بیرون از ستاد کاملا نشان‌دهنده رفتار تبلیغاتی است که دیده می‎شود.

 

 

البته تبلیغات در فضای مجازی نیز این روزها در حال اوج‌گیری است و گروهای مختلفی در کانال‌های تلگرام منتسب به داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده است.

 

 

برخی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با نزدیک کردن خود به تشکل‌های مردمی سعی دارند که آراء بیشتری کسب کنند و در محافل رسمی به همراه عضو تشکل مردمی حضور می‌یابند.

 

 

از نکات قابل توجه در استان مازندران امیدوار بودن افراد رد صلاحیت شده برای بازگشت به فعالیت‌های انتخاباتی است.

 

 

تعداد افرادی که پس از تایید در فرمانداری‌ها نزد هیئت اجرایی رد شدند، هنوز معتقد هستند که می‌توانند به فعالیت انتخاباتی برگردند و حتی برخی از این افراد ستادهای خویش را فعال نگه داشته و تلاش دارند جمعیتی را که کنار خویش جمع کردند را حفظ کنند.

 

 

اما مدیرکل سیاسی انتخاباتی استاندار مازندران در دیدار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استانداری مازندران آب پاکی بر روی دستان افراد رد صلاحیت شده ریخت و گفت: از مازندران تنها یک داوطلب نسبت به بررسی صلاحیت خویش حق اعتراض داشت و یک نفر هم پیگیر موضوع نشده است.

 

 

مهرداد ابراهیمی به این نکته نیز اشاره کرد که ممکن است افراد بتوانند با رایزنی و پیگیری از شورای نگهبان به گردونه رقابت‌های انتخاباتی برگردند و در این زمینه حتی احتمال خارج شدن افرادی از گردونه رقابت تا روز آخر نیز خبر داده است.

 

 

گروه‌های مختلف سیاسی نیز در استان اقدام به یارکشی در بین همدیگر می‌کنند و بازار شایعات نیز داغ است، چرا که از بین ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۱ نماینده در فعالیت‌های انتخاباتی حضور دارند.

 

 

حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات و فعالیت تبلیغاتی زودهنگام آنها اعتراض یکی از داوطلبان نمایندگی مجلس از شهرستان آمل را در پی داشت، که استاندار مازندران نیز در این زمینه گفت: برای فعالیت انتخابات نمایندگان مجلس منع قانونی خاصی وجود ندارد.

 

 

ربیع فلاح اضافه کرد: با این وجود به فرمانداران اعلام کردیم که نسبت به اجرای قوانین در شهرها اقدام کنند.

 

 

از دیگر موارد قابل ذکر در برگزاری انتخابات در استان مازندران بازار داغ شایعات ائتلاف‌هاست که به صورت غیررسمی و فاقد منبع رسمی در فضای مجازی می‌چرخد و کمتر نسبت به تکذیب و یا تایید آن اقدام می‌شود.

 

 

با این حال مردم انتظار دارند که عدالت انتخاباتی رعایت شده و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بتوانند در فضای مناسب آنچه را که توان اجرا دارند به مردم معرفی و مردم نیز در روز موعد نسبت به انتخاب افراد اثرگذار اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

فارس