جعفر احمدی فرماندار نکا گفت: راه اندازی و تکمیل 45 واحد صنعتی نیمه کاره در شهرک صنعتی نکا اشتغال زایی دو هزار نفر را در پی خواهد داشت.

جعفر احمدی فرماندار نکا : تکمیل 45 واحد صنعتی نیمه کاره, اشتغالزایی 2 هزار نفر را رد پی دارد

 

 

به گزارش شرق پرس جعفراحمدی،  در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان نکا برغم دارا بودن ساحل در شمال این شهرستان با وجود نیروگاه، شهرک های مسکونی و نظامی از دسترسی به دریا محروم است که نیازمند توجه به این مهم و ازادسازی هستیم.

 

وی افزود: ازادسازی ساحل و ایجاد پارک تفریحی در ساحل از جمله برنامه های در دست اقدام ما است که با فوریت دنبال می شود تا مردم از نعمت ساحل دریا در این شهرستان برخوردار شوند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه اساسی ترین فعالیت در دست اقدام توجه به صنعت گردشگری در این شهرستان است، یادآور شد: برای فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری در مناطق مختلف نکا ۲ میلیارد ریال اختصاص یافته و پیگیری در اجرای طرح توریستی و تفریحی غار کمیشان، تهیه و اجرای طرح پارک جنگلی کوهسارکنده در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به مشکلات آب، اشتغال و جاده سازی در این شهرستان گفت: این سه عامل همچنان از اولویت های مهم نکا هستند که برای رفع این معضل با برنامه ریزی منسجم و دقیقی وارد شده ایم تا به صورت جهادی برای رفع این معضلات تلاش شود.

 

احمدی با اشاره به در دستور کار بودن ایجاد مجتمع های آب رسانی به روستاهای مختلف این شهرستان خاطر نشان کرد: در تابستان امسال و در ماه مبارک رمضان با مشکل عدیده کمبود آب شرب در روستاها مواجه بودیم که در حدود ۲۰ روستا آبرسانی با تانکر انجام می شد و مشکلات زیادی به همراه داشت.

 

وی گفت: در همین راستا و برای تامین آب شرب مناطق روستایی تکمیل ۵ پروژه آب رسانی شهدای پی رجه، سورک، ولامده، استخرپشت و شیت برای استفاده ۴۶ روستا از آب شرب در دستور کار است.

 

فرماندار نکا با اشاره به فعال کردن صنایع و واحدهای تولیدی برای اشتغال زایی ادامه داد: راه اندازی و تکمیل ۴۵ واحد صنعتی نیمه کاره در شهرک صنعتی که اشتغال زایی دوهزار نفر ازطریق تامین تسهیلات بانکی را به همراه دارد از جمله تمهیدات اندیشیده شده در این راستا است.

 

احمدی گفت: ۱۵۴ پروژه نیمه کاره در شهرستان نکا وجود دارد که با اختصاص اعتبار برای تکمیل این پروژه ها در بخش های مختلف عمرانی، راه، آب، فرهنگی و… تلاش می شود و اولویت ما نیز اتمام این پروژه های نیمه کاره است.

 

وی با اشاره به اعتبارات شهرستان در سال جاری افزود: در سال جاری بیش از ۷۶۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات مختلف حوادثی، سفر ریاست جمهوری و تملک دارایی در نظر گرفته شده است که تاکنون ۴۰ درصد آن تخصیص یافته و برخی از پروژه ها انجام شده و مابقی در دست انجام است.

 

به گزارش ایرنا, احمدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: خبرنگاران وظیفه مهم و خطیری برای آگاهی رسانی به جامعه برای حضور حداکثری دارند که باید صحت در انتقال خبر را مورد توجه قرار دهند و ما هم با امانت داری از آرای مردم حفاظت می کنیم و براساس مر قانون عمل کرده و هر شخصی از صندوق آرای مردم انتخاب شود، برای ما نماینده مردم خواهد بود و از ایشان حمایت می کنیم.