عمادی رئیس کمیته امداد بهشهر با تاکید بر اهمیت اشتغال در خانواده های تحت پوشش گفت: رویکرد کمیته امداد در اشتغالزایی با شناسایی و استعدادیابی و پس از آن با مشاوره شغلی وام اشتغال پرداخت در راستای توانمند سازی صورت می گیرد

عمادی کمیته امداد بهشهر

 

به گزارش شرق پرس رییس کمیته امداد شهرستان بهشهر بمناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد و جشن نیکو کاری نشست خبری با اصحاب رسانه در کمیته امداد این شهرستان برگزار کرد.

 

 سید موسی عمادی ترکامی در این نشست گفت : ۱۴ اسفند هر سال یاد آور به بار نشستن شجره طیبه نهادی است که به دست پیر جماران غرس شد تا ثمره آن ، رهاوردی باشد برای محرومان و نیازمندان.

 

رییس کمیته امداد شهرستان بهشهر افزود : کمیته امداد امسال در حالی وارد سی و هفتمین سال فعالیت خود می شود که کارنامه فعالیت ها و عملکرد آن در سپهر خدمت رسانی نهاد های ذیربط می درخشد حمایت از زنان سرپرست خانوار ،ایتام و سالمندان توجه به سلامت خانواده ، خودکفایی ، توانمندسازی و کارآفرینی در جهت حفظ عزت مددجویان از جمله فعالیت های کمیته امداد در این عرصه بوده است.

 

وی تصریح کرد : کمیته امداد در حالی دهه چهارم حیات خود را می گذراند که با سرلوحه قرار دادن رویکرد تحول گام های مهمی را درراستای خدمت رسانی به محرومان برداشته است ومفتخریم که اکنون در سی و هفتمین سالروز تاسیس کمیته امداد ، به بیان چکیده ای از عملکرد آن در این شهرستان بهشهرمی پردازیم.

 

عمادی با توجه به خدمات در ۲۳ سرفصل حمایتی خانوار کمیته امداد اظهار داشت : در شهرستان بهشهر ۳۴۵۰ خانوار مددجو تحت پوشش داریم که اگر به نفرات بخواهیم اعلام کنیم ۶۷۲۰ نفر می باشند که ارزیابی با جمعیت ۱۶۵ هزار نفری شهرستان بهشهر داشته باشیم  چیزی بین ۴.۵  تا ۵ درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

 

وی ادامه داد : در طول سال جاری ، با اعتبار ۲میلیارد تومان به خانواده های مستمری خدمتات ارائه دادیم ،نیت ما این نیست که هرچه مستمری ما بیشتر باشد کمیته فعال تر می باشد بلکه هدف ما این است که درراستای توانمند سازی خانواده ها تلاش کنیم و پرداخت مستمری ما بصورت موردی و مقطع ای باشد که در این امر طی سال جاری در بخش توانمند سازی خانواده ها تلاش شد که موفق شدیم ۲۸۰ خانوار را به توانمندی رسانده و آنها را از سیستم حمایتی خارج کنیم .

 

عمادی با اشاره به پرداخت کمک موردی کمیته امداد در سطح شهرستان بهشهرطی سال  ۹۴ عنوان داشت : ۲۵۰۰ نفراز افراد این شهرستان از پرداخت کمک موردی کمیته امدا به بهرمندی رسیدند که مبلغ ۳۴۲ میلیون تومان مساعدت به این خانواده گشت که از آن میان ۸۲ خانوار ، مددجویی بوده که مستجر می باشند و در بحث اجاره مسکن هم ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به آنها کمک هزینه پرداخت گردید.

 

رییس کمیته امداد اذعان داشت : خانواده های تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بهشهر به تفکیک ، ۱۳۳۹ خانوار به دلیل فوت سرپرست ، ۱۱۳۰ خانوار به دلیل از کار افتادگی سرپرست ، ۲۹۵ خانوار به دلیل بیماری سرپرست ، ۳۲۷ خانوار به دلیل طلاق ، ۷۰ خانوار متارکه و بد سرپرست ، ۷ خانوار سرباز و ۳۴ خانوار به دلیل معلولیت تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بهشهر می باشند .

 

عمادی با تاکید بر اهمیت اشتغال در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد گفت : اشتغال یکی از بهترین حوزه های کاری در راستای توانمند سازی خانوار تحت پوشش می باشد، رویکرد کمیته امداد در اشتغال زایی با شناسایی و استعدادیابی و پس از آن با مشاوره شغلی وام اشتغال پرداخت در راستای توانمند سازی صورت می گیرد که در سال ۹۴ کمیته امداد شهرستان بهشهر برای ۳۰۲ خانوار فرصت اشتغالی با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان ایجاد کرده که این آمار در سال قبل ۲.۵ میلیارد تومان برای ۲۱۰ نفر بوده است .

 

وی همچنین یکی از دغدغه های اساسی خانواده ها را در حوزه مسکن دانست و گفت :  کمیته امداد توانست در این حوزه نیز ۱۷ خانوار را در بخش مسکن شهری صاحب مسکن کند این امر از طریق احداث و یا خرید مسکن با اعتبار ۶۱۴ میلیون تومان انجام گرفت و در حوزه مسکن روستایی ۱۰ خانوار با اعتبار۳۵۰ میلیون تومانی مسکن دار شدند.

 

عمادی افزود: در بخش تعمیرات مسکن نیز ۶۷ میلیون تومان به ۵۸ خانوار پرداخت شد و اعتبار ۷۰ میلیون تومانی به ۷۵ خانوار جهت نیاز ساخت حمام و سرویس بهداشتی پرداخت گردید.

 

این مسئول با بیان اینکه سهمیه جهیزیه کمیته امدا شهرستان بهشهر از سوی استان ۸۵ مورد درنظر گرفته شد بود خاطر نشان کرد : متقاضیان دراین حوزه در سال جاری به ۱۶۵ مورد رسید که سرانه ۲ میلیون تومان برای هر خانوار لحاظ شده بود اما با تلاش های کمیته امداد و خیرین ۸۵ مورد را از اعتبارات دولتی پرداخت نمودیم و ۵۰ نفر نیزاز اعتبارات خیرین بهشهری تامین شد که در مجموع ۲۴۵ میلیون تومان به ۱۳۵ خانوار پرداخت شد و همچنین به ۲۷ خانوار هدیه ازدواج ۵۰۰ هزار تومانی اهدا گردید.

 

وی بیان کرد :سرپرستی ۲۰۹ نفر از بچه های ایتام برعهده ۱۸۰۰ نفر خیر بهشهری است  که سرانه ماهانه برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

عمادی افزود : در طرح محسنین کمک ۳۰ میلیون تومانی برای ۹۵ خانوار در نظر گرفته شده ونیز در حوزه فرهنگی و آموزش ۵۲۰ نفر دانش آموز و ۱۴۰ نفر دانشجو ازکلیه خدمات کمیته امداد در حوزه فرهنگی و آموزش بهرمند گشتند.

 

رییس کمیته امدا گفت : یکی از عملکرد های بسیار مهم در سال جاری برگزاری آموزش های پیشگیری از طلاق ، اعتیاد ، آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان بود که از سوی مشاورین کمیته امداد صورت پذیرفت در این بخش ۹۵۰ نفر از مشاوره فردی و ۹۳۳ نفر از مشاور گروهی بهرمند شدند.

 

عمادی در پایان ادامه داد : در حوزه صدقات و درآمد محلی کمیته امداد امسال ۹۷ میلیون تومان درآمد زکات و ۸۱۰ میلیون تومان درآمد صدقات و ۴۱۰ میلیون درآمد اکرام در سطح شهرستان جذب نمود که در مجموع ۲ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار در این حوزه کسب کرد.

خبرنگار : محمد رضا ضابط