دست کم 183 محکوم به اعدام در زندان های داعش تحت عملیات جراحی مختلف در سه بیمارستان موصل قرارگرفته اند و پس از خونگیری اعضای بدن آنها از بدنشان خارج شده است.

 

 

شرق پرس: نشریه اسپانیایی “الموندو” در گزارشی نوشت که از زمان صدورفتوای خارج کردن اعضای سالم بدن افراد ـ به زعم داعش ـ کافر و پیوند آن به بدن مزدوران این گروه در اواخر ژانویه ۲۰۱۵ ، تاکنون بیش از ۱۸۰ نفر قربانی این فتوا شده اند.با توجه به افزایش جراحت و قطع عضو در میان عناصر داعش پس از گسترش حملات هوایی، تروریست ها خون و اعضای بدن افراد اسیر اعم از زندانی و یا اسیر نظامی را برای پیوند به افراد خود و یا فروش آن دربازار به سرقت می برند.

 

کار هولناک و کثیف داعش با قربانیان اعدامی

 

بر همین اساس، داعش در موصل عراق، اسرا و زندانیان را وادار به خون دادن می کند و حکم کسانی را هم که محکوم به اعدام کرده به منظور بیشترین استفاده از خونشان به تعویق می اندازد و سپس اعضای سالم آنها را که مورد نیاز تروریست های مجروح است جدا می کند.

 

 

البته این جراحی ها فقط به منظور استفاده مجروحان داعشی نیست بلکه سرکرده های داعش برای تجارتی پرسود از آن بهره می برند، چنان که شاهدان عینی از شهر موصل از پیدا شدن جسد دهها جوان خبر دادند که جراحی های مختلفی روی جسم آنها به منظور استفاده از اعضای بدنشان قبل از اعدام انجام شده است.

 

 

الموندو خاطرنشان کرده که داعش یک مرکز تخصصی با جدیدترین امکانات پزشکی دارد که توسط یک متخصص آلمانی اداره می شود و آن را به یک بانک واقعی اعضای بدن تبدیل کرده است.

 

 

دست کم ۱۸۳ محکوم به اعدام در زندان های داعش تحت عملیات جراحی مختلف در سه بیمارستان موصل قرارگرفته اند و اعضای بدن آنها از بدنشان خارج شده است.

 

 

الموندو به نقل از منابع پزشکی موصل می نویسد: کارمندان بیمارستان دست کم ۱۶۳ جسد را دیده اند که از سینه تا شکم آنها بخیه داشته است.

 

 

این نشریه اسپانیایی به نقل از منابع داخلی عراق می نویسد که داعش یک گروه پزشکی را برای انتقال اعضای جدا شده و رساندن آن به خارج از موصل مخصوصا در سوریه و کردستان ایجاد کرده تا برای مجروحان مهم و سرشناس و یا فروش در شبکه های قاچاق اعضای انسان استفاده شود.

 

 

الموندو به اعتراف های ابوعمر الجزراوی که قبلا مسؤول امنیتی داعش بود و حالا از این گروه تروریستی جدا شده اشاره می کند و می نویسد که وی در یک بیمارستان بزرگ و زیر نظر یک گروه پزشکی خارجی که بیشتر آنها پزشکان مصری بودند، کار می کرد که روزانه دهها جسد را تحویل می گرفتند تا اعضا و جوارح آنها را جدا کنند./ العالم