معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مازندران نیز مانند کشور، در چند سال اخیر در بحث سینما وضعیت خوبی نداشته است طوری که بسیاری از سینماها تعطیل شده و شهرهایی مانند قائمشهر، نور، جویبار و نکا بدون سینما است.

شهرهای بدون سینما معضل فرهنگی بزرگ برای مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس محمد محمدی  در گفت وگو با ایرنا،اظهار کرد: در چند شهر استان با استفاده از ظرفیت های مجتمع فرهنگی ارشاد ، سالن سینمایی ایجاد می شود و مردم با مراجعه به این مجتمع های سینمایی می توانند فیلم ببینند.

 

 

وی اضافه کرد: سعی داریم تا اوایل سال آینده کارگروه هنر و تجربه سینما ایران را در مجتمع فرهنگی سینمایی بابل تشکیل دهیم.

 

محمدی درباره آخرین وضعیت سینماهای استان افزود: مازندران نیز مانند کشور، در چند سال اخیر در بحث سینما وضعیت خوبی نداشته است طوری که بسیاری از سینماها تعطیل شده و شهرهایی مانند قائمشهر، نور، جویبار و نکا بدون سینما است.

 

این مقام سینمایی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاران معمولا در این حوزه سرمایه گذای نمی کنند، اظهار داشت: بازده و سود اقتصادی در حوزه سینما بسیار پایین است و سرمایه گذاران خصوصی معمولا در این حوزه ورود نمی کنند.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر فرهنگ اقتصادی خانواده ها آنقدر قوی نیست که بتوانند ماهی دوبار اعضای یک خانواده برای تماشای یک فیلم به سینما بروند.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، منابع مالی را در این اداره کل بسیار پایین دانست و خاطرنشان کرد: با وجود منابع کم، سعی در حمایت بیشتر از تولید فیلم در استان داریم و آنانی را که در حوزه فیلم و عکس کار می کنند با وجود خالی بودن دستانمان، مورد حمایت معنوی قرار می دهیم.

 

نخستین سینمای استان مازندران در سال ۱۳۰۸ در شهرستان بابل ایجاد شد.

 

در حال حاضر در استان مازندران سینماهای آزادی در بابل، سپهر در ساری، بهمن در آمل، انقلاب در تنکابن، شقایق در بابلسر، بهمن در بهشهر و جهان نما در چالوس فعال هستند.

 

هیچ شهری در استان مازندران ۲ سینما ندارد و این ۷ سینما در ۷ شهر استان پراکنده شده اند و شهرهای دیگر مازندران، از نعمت سینما محروم هستند.

 

با توجه به جمعیت ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفری استان مازندران متوجه می شویم که در این استان به ازای هر ۴۵۰ هزار نفر، یک سینما وجود دارد.

 

همه سینماهای استان جز سینما جهان نمای چالوس که مدیریت خصوصی دارد، متعلق به حوزه هنری هستند.