سرهنگ مرادی فرمانده انتظامی بهشهر با بیان اینکه فروش و نگهداری مواد محترقه ممنوع است، گفت: اگر این مواد از فروشندگان کشف شود، به‎طور حتم آن واحد صنفی پلمب می‎شود.

فروش و نگهداری مواد محترقه ممنوع است/ کشف بیش از 7 هزار عدد مواد محترقه در بهشهر

 

 

 به گزارش شرق پرس محمدولی مرادی امروز در گفت‎وگو با  فارس در بهشهر، با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: این‎روز را باید با فرهنگ‎سازی به‎سمت چهارشنبه‎سوری سنتی ببریم، البته صدا و سیما و سازمان‎های فرهنگی به کمک نیروی انتظامی آمده‎اند و هرساله از فعالیت‎های خطرآفرین کم می‎شود.

 

 

وی با تأکید بر نقش خانواده‎ها در کاهش حوادث ناخوشایند چهارشنبه‎سوری، افزود: در بحث نگهداری مواد محترقه که سبب آتش‎سوزی منازل و حوادث انسانی می‌شود، والدین باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

 

 

فرمانده انتظامی بهشهر با بیان اینکه فروش و نگهداری مواد محترقه ممنوع است، گفت: اگر این مواد از فروشندگان کشف شود، به‎طور حتم آن واحد صنفی پلمب می‎شود.

 

 

عضو شورای تأمین بهشهر از کشف ۷ هزار و ۹۸۰ عدد انواع مواد محترقه در بهشهر خبر داد که در چند روز گذشته به‎دست آمد و با فروشندگان و یا کسانی که نسبت به نگهداری این مواد اقدام کرده بودند، برخورد قانونی انجام شد.

 

 

مرادی با اشاره به رعایت اصول ایمنی در نگهداری از اشیای قیمتی منازل، اظهار کرد: آنهایی که قصد سفر در نوروز را دارند، حتماً نسبت به محافظت از وسایل گران‎قیمت تدابیری را در نظر بگیرند تا متحمل ضرر و خسارت نشوند.

 

 

وی با بیان اینکه اثاث‌کشی منزل در ایام نوروز باید با هماهنگی نیروی انتظامی باشد، تصریح کرد: آنهایی که قصد اسباب‎کشی در تعطیلات عید را دارند، باید قبل از آن نسبت به تکمیل فرم‎هایی که در اختیار کلانتری‎ها قرار داده شده، اقدام کنند.

 

 

فرمانده انتظامی بهشهر ادامه داد: اگر خودرویی بدون حکم انتظامی، در حال حمل اسباب و وسایل منزل باشد، حتی اگر هویت اجناس و مالک آن نیز مشخص باشد، وسایل آن تا پایان نوروز توقیف می‎شود.

 

 

مرادی با بیان اینکه بسیاری از سرقت‎های مسلحانه در مکان‌های حساس مانند بانک‌ها، پمپ‌بنزین‎ها یا طلافروشی‎ها اتفاق می‎افتند، گفت: برای جلوگیری از جرائم خشن، مأموران انتظامی بهشهر از ساعت هشت صبح تا ۱۲.۵ ظهر و از ۱۵ بعد از ظهر تا ۲۱ شب، در مکان‎های از پیش تعیین‎شده آماده انجام خدمت هستند.

 

 

عضو شورای تأمین بهشهر با اشاره به سد معبر دست‎فروشان و ضرورت ساماندهی آنها، تصریح کرد: در مدت ۱۰ تا ۲۰ روز آینده، دست‎فروشان باید در مکان مناسبی ساماندهی شوند، زیرا حتی نیروهای راهور را نیز دچار چالش می‎کنند.

 

 

مرادی با بیان اینکه عمده کیف‌قاپی‎ها در نوروز اتفاق می‎افتد، افزود: در ۶ ماهه دوم ۹۴، با وجود مأموریت‌های بسیار حساسی که داشتیم، اما با همت شورای تأمین بهشهر توانستیم این ماموریت‌ها را پشت سر بگذاریم.

 

 

وی در پایان گفت: برای ایجاد امنیت بیشتر، سه قرارگاه نیروی انتظامی در رستم‌کلا، پلیس‌راه و پارک ۲۲ بهمن بهشهر مستقر شده‌اند.