مهدی عرب مسئول مرکز ساماندهی متکدیان شرق مازندران با اشاره به اینکه 51 درصد از این افراد، زن و 49 درصد مرد بودند، گفت: 319 نفر متاهل، 134 نفر مجرد، 41 نفر مطلقه و 90 نفر هم همسر فوت شده، وضعیت تاهل متکدیانی است که جمع‌آوری کردیم.

متکدیان شرق مازندران

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس مهدی عرب در بازدید جمعی از مسئولان از مرکز جمع‌آوری متکدیان شرق استان، اظهار کرد: با توجه به گسترش و تعدد آسیب‌های اجتماعی، هر روز بر تعداد آسیب‌دیدگان این حوزه افزوده می‌شود و تکدی‌گری یکی از آسیب‌هایی است که در قالب‌های مختلف، صورت می‌گیرد.

 

 

وی با بیان اینکه مرکز ساماندهی متکدیان شرق مازندران از مهرماه سال ۹۰ با هدف شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان اقدام کرده است، افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه، ۵۳۰ بار نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام کردیم و ۵۸۵ نفر جمع‌آوری شدند.

 

 

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان شرق مازندران با اشاره به اینکه ۵۱ درصد از این افراد، زن و ۴۹ درصد مرد بودند، گفت: ۳۱۹ نفر متاهل، ۱۳۴ نفر مجرد، ۴۱ نفر مطلقه و ۹۰ نفر هم همسر فوت شده، وضعیت تاهل متکدیانی است که جمع‌آوری کردیم.

 

 

عرب با بیان اینکه ۲۵ درصد از این افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۶ درصد زیرپوشش بهزیستی و ۶۹ درصد هم بدون پوشش حمایتی بودند، تصریح کرد: ۴۱۵ نفر از این افراد بی‌سواد، ۱۱۶ نفر دارای تحصیلات ابتدایی، ۳۴ نفر سیکل و ۲۰ نفر هم دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه ۲۸۷ نفر از این افراد برای نخستین‌بار، ۹۸ نفر برای دومین‌بار و ۲۰۰ نفر هم برای سومین‌بار و بیشتر دستگیر شدند، ادامه داد: ۶۱ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده زیر ۱۰ سال، ۶۷ نفر بین ۱۱ تا ۲۰ سال، ۳۸ نفر در سن ۲۱ تا ۳۰ سال، ۵۷ نفر در سنین ۳۱ تا ۴۰ سال و ۳۶۲ نفر ۴۱ ساله و بیشتر هستند.

 

 

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان شرق مازندران با بیان اینکه بیشترین متکدیان جمع‌آوری شده در شهرستان ساری سکونت داشتند که معادل ۲۹۴ نفر است، خاطرنشان کرد: ۴۴ نفر در قائم‌شهر، ۵۸ نفر در نکا، ۴۳ نفر در میاندورود، چهار نفر در آمل و ۱۴۲ نفر هم در سایر شهرها سکونت داشتند.

 

 

عرب با اشاره به اینکه ۲۶ نفر از این افراد را به کمیته امداد، ۵۰ نفر را به بهزیستی و ۴۱ نفر را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم، اظهار کرد: ۲۲ نفر به کمپ و ۴۴۶ نفر به خانواده تحویل داده شدند.

 

 

وی با بیان اینکه نیازمند قوانین سختگیرانه‌تری هستیم تا متکدیان نسبت به ارتکاب مجدد به تکدی‌گری، اقدام نکنند، افزود: جرائم بسیار نازلی برای متکدیان در نظر گرفته می‌شود که بازدارنده نیست.

 

 

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران نیز اظهار کرد: برای مقابله با تکدی‌گری نیازمندیم که مدیران حساسیت بیشتری نسبت به فعالیت این مرکز داشته باشند.

 

 

عیسی طوسی با تاکید بر لزوم همکاری مردم و بخش‌های مختلف اداری و اجرایی و دستگاه‌های حمایتی در برخورد با متکدیان، افزود: از ۵۸۵ متکدی که امسال جمع‌آوری شدند ۲۰۰ نفر برای سومین‌بار و بیشتر نسبت به این کار اقدام کرده‌اند در حالی که اقدامات ما باید به‌گونه‌ای باشد که مانع از تکرار تکدی‌گری برای فرد متکدی شود.