دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت, به نقش برجسته دانشجویان در کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از جریانات سیاسی به جهت شور و نشاطی که در بین جوانان دانشجو وجود دارد، سعی دارند خودشان را به دانشجویان نزدیک کنند، دانشجویان باید در این زمینه مراقب باشند تا فردی موثر برای کشور باشند.

دانشجویان مراقب  جریان‌های سیاسی باشند 

 

 به گزارش شرق پرس سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم اختتامیه نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی ساری با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی برای توسعه ورزش در این دولت در کشور انجام شد، اظهار کرد: دانشجویان امیدهای آینده کشور هستند و باید در وهله نخست روی درس خود تمرکز کنند.

 

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه کشور نیاز به کار و تلاش دارد، افزود: دولت‌های زیادی ثمراتی از خود به جای گذاشتند و کسانی که اخلاص داشتند و با مشورت و عقلانیت امور مردم را به پیش بردند، موفق بودند، همچنین کسانی که جوان‌پسند بودند نیز در کار خویش موفق‌تر بودند.

 

 

وی با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی به‌دلیل اینکه با امور مردم بیشتر سر و کار دارند، نقش برجسته‌ای در کشور دارند، گفت: اقدامات دانشجویان پزشکی در توسعه کشور، منطقه و دنیا نیز اثرگذار خواهد بود.

 

 

قاضی‌زاده هاشمی با اینکه وقتی به پیشینه فرهنگی و تاریخی نگاه می‌کنیم شاهد اقدامات مناسبی در کشور هستیم، اضافه کرد: ضریب هوشی و تعداد دانشمندان و متخصصان کشور برای رساندن کشور به قله سعادت بسیار کافی و مشکلی از این بابت در کشور وجود ندارد.

 

 

وزیر بهداشت درمان و علوم پزشکی با بیان اینکه باید با تعامل، عقلانیت به سرعت به فکر ساخت ایران اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: با حمایت مقام معظم رهبری و با اقدامات دولت، شجاعت رئیس جمهور، درایت وزیر امور خارجه زمینه توسعه تعامل با جهان فراهم شده است.

 

 

وی به توسعه شبکه اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی تحول بزرگی را در فرهنگ بین‌المللی و به تبع آن در کشور ایجاد کردند و در کشور ما نیز فعالیت آنها اثرگذار است ولی جوانان باید از این شبکه‌ها به نحو مطلوب استفاده کنند.

 

 

قاضی‌زاده هاشمی به اقدامات انجام شده جوانان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جوانان و دانشجویان زیادی در دوران قبل و بعد از انقلاب و حتی در دوران دفاع مقدس برای سربلندی کشور نقش‌آفرینی کردند که سن عمده آنها  ۲۵ سال بوده است.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید فضا و فرصت برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان در کشور فراهم شود، افزود: شکوفایی هنر و استعداد در بازدارندگی نیست، نباید از واقعیت‌های موجود در جهان بترسیم.

 

 

وی به نقش برجسته دانشجویان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از جریانات سیاسی به جهت شور و نشاطی که در بین جوانان دانشجو وجود دارد، سعی دارند خودشان را به دانشجویان نزدیک کنند، دانشجویان باید در این زمینه مراقب باشند تا فردی موثر برای کشور باشند.

 

 

قاضی‌زاده با بیان اینکه دلواپس بودن به مسائل اجتماعی به نوعی پاک کردن صورت مسئله است، اظهار کرد: پاک کردن صورت مسئله جواب حل معادلات متعدد در کشور نیست.

 

 

وی در پایان خواستار توجه به ورزش در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شد و گفت: توضیحات رؤسای دانشگاهی که به دلیل کمبود اعتبار در این رقابت‌ها شرکت نکردند پذیرفته نیست، مدیران دانشگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

 

 

 

 

 

فارس