مردم میاندورود معتقدند اگر یک پاساژ در سورک ایجاد شود، به‌نوعی می‌توان گفت که اهالی این شهرستان استقبال خوبی از این مکان‌ها می‌کنند و دیگر مجبور به طی کردن مسافت زیاد به شهرهای مجاور نیستند.

 ایجاد پاساژ زنجیره‌ای در سورک نیاز مردم میاندورود

 

 

 

به گزارش شرق پرس شکوفه‌های بهاری بر تن خسته درختان نقش بسته و آغاز سال جدید را به همگان بشارت می‌دهد، شکوفه کردن گل‌ها، سبز شدن طبیعت و خرید آخر سال حال و هوای دیگری را برای شروع سال نو به ارمغان آورده و همه افراد به تکاپو برای خرید کالاهای نوروزی افتاده تا بتوانند سالی با امکانات جدید فراهم کنند.

 

 

فارس نوشت: در مازندران نیز خرید محصولات ایام نوروز موجب شده که بازارها و مکان‌های فروش کالا در سطح این استان به یکی از پرترددترین مکان‌های شهری تبدیل شود که هرچه به زمان سال تحویل نزدیک‌تر می‌شویم، بر شلوغی و تردد این بخش‌ها افزوده می‌شود.

 

 

میاندورود شهرستان تازه‌تأسیس‌شده‌ای است که اهالی این شهرستان از گذشته به‌دلیل روستایی بودن منطقه و کمبود امکانات، مایحتاج خود را از نزدیک‌ترین شهرهای اطراف تأمین می‌کنند، علت خرید مردم میاندورود از ساری به‌جای سورک به‌عنوان شهرستان مستقل، دلایل مختلفی دارد.

 

 

اگر بخواهیم به‌طور دقیق علت خرید کالاهای مورد نیاز مردم میاندورود از شهرهای اطراف را مورد بررسی قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که شهر بزرگی مانند ساری از مزیت‌های زیادی برای خرید برخوردار است، نخستین عامل آن به‌دلیل وجود تولیدی‌های متنوع است، عامل دیگر آن تنوع کالا و محصولاتی که نظر مشتری را به‌سوی خود جلب می‌کند، زیرا رنگ و لعاب کالا برای بیشتر خریداران در اولویت است تا اینکه گاهی قیمت کالا مدنظر خریداران باشد.

 

 

 بازار نرگسیه و امامزاده یحیی پربازدیدترین بازارهای شهرستان ساری

ساری به‌عنوان مرکز استان  با قدمتی چندصدساله دارای بازارهای قدیمی و پرطرفدار است، از جمله بازار نرگسیه و بازار امامزاده یحیی از قدمت زیادی برخوردار است و مردم میاندورود به‌دلیل شناختی که از این بازارها داشته، به خرید کالا و محصولات در این مکان‌ها بیشتر توجه می‌کنند.

یکی از عوامل خرید نکردن یا کم خرید کردن مردم از مرکز شهرستان میاندورود، گاهی گرانی کالا، ایجاد مکان‌های دور از دسترس و فاصله زیاد بین مکان‌های خرید است که مردم این شهرستان رغبتی برای بازدید از این فضاها نداشته و هم‌چنین به‌دلیل محدود بودن طرح و عدم تنوع با سلیقه مشتری سازگار نبوده و به ناچار از خرید در این مکان‌ها صرف‌نظر می‌کنند.

 

 

 برپایی بازارهای هفتگی در روستاهای میاندورود

در بخش گهرباران و روستاهای اطراف میاندورود در طول هفته بازارهای هفتگی برپا می‌شود که به‌نوعی در راحتی خرید محصولات نقش به‌سزایی ایفا می‌کند، سه‌شنبه‌بازار سورک و پنج‌شنبه‎بازار اسلام‌آباد از جمله بازارهای هفتگی است که طرفداران پرشماری را به‌خود اختصاص داده است.

یکی از اهالی بخش گهرباران میاندورود در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هرچند بازارهای هفتگی در روستاها برپا می‌شود، اما کماکان افرادی وجود دارند که خرید از فروشگاه‌های اطراف میاندورود را به خرید از این بازارهای هفتگی ترجیح می‌دهند.

معصومه عرب با بیان اینکه در روزهای آخر سال بازارچه بهاره در مکان‌های مشخصی برای فروش محصولات برپا می‌شود، ادامه داد: این مکان‌ها به نسبت طرفداران خوبی دارد و به‌نوعی بیشتر اهالی میاندورود و حتی شهرهای مجاور از این مکان‌ها بازدید می‌کنند.

 

 

 ایجاد پاساژ زنجیره‌ای  در سورک نیاز مردم میاندورود

این شهروند گهربارانی تصریح کرد: بازار رقابتی در شهری مثل ساری به وفور مشاهده می‌شود، اما در شهر کوچک سورک بازار به‌صورت انحصاری است و حس رقابت و تنوع کالا نیز کم‌تر است، اگر یک پاساژ در مرکز شهرستان میاندورود ایجاد شود، به‌نوعی می‌توان گفت که اهالی این شهرستان استقبال خوبی از این مکان‌ها می‌کنند و دیگر مجبور به طی کردن مسافت زیاد به شهرهای مجاور نیستند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که میاندورود بتواند مانند ساری یک مرکز رقابتی و تجاری شود راه زیادی در پیش نیست، اضافه کرد: امیدواریم شاهد پیشرفت میاندورود باشیم تا مردم این شهرستان در آینده‌ای نزدیک، امکانات مورد نیاز را از شهر خود تأمین کنند و شاهد پیشرفت شهرستان خود به‌عنوان یک شهر تجاری و مستقل باشند.

 

 

 خرید نوروزی دغدغه‌ آخر سال برای خانواده‌ها

نوسان قیمت محصولات در آستانه شب عید، مصرف‌کنندگان را با نگرانی همراه کرده است، زیرا عده‌ای به‌صورت سلیقه‌ای محصولات را عرضه می‌کنند و متأسفانه در برخی از مکان‌ها، خبری از کیفیت و نظارت نیست.

یکی از شهروندان میاندورودی در پاسخ به سوال  فارس، درباره اینکه قیمت محصولات را در بازار فروش  چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: در طول سال با گرانی‌هایی در فروش کالا و محصولات روبه‌رو هستیم، اما در آخر سال این گرانی‌ها به نسبت قابل توجه‌ای افزایش می‌یابد و تا حدی پیش می‌رود که گاهی خانواده‌های سطح پایین به‌ناچار مجبور هستند که از بعضی امکانات به نسبت بسیار پایین استفاده کنند.

زهرا فریدونی بیان کرد: خرید نوروزی برای بسیاری از خانواده به یک دغدغه تبدیل شده است، زیرا قیمت کالاها در مکان‌های مختلف متفاوت است و گاهی قیمت ثابتی ندارد.

 

 

 افزایش بازدید خریداران از بازارهای عرضه محصولات

این روزها اگر از کنار مکان‌های عرضه محصولات بگذریم با انبوه قابل توجهی مواجه می‌شویم که تردد در خیابان‌ها و بازدید از مغازه‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است، در این زمان بیش از زمان‌های دیگر، افرادی هستند که به‌دنبال کالاهای مصرفی خود از جمله پوشاک، خشکبار، انواع لوازم خانگی و … هستند.

این شهروند میاندورودی درباره کیفت کالاها خاطرنشان کرد: متأسفانه افراد رضایت بیشتری نسبت به اجناس خارجی دارند، در صورتی که گاهی کالاهای ایرانی به مراتب بهتر از کالاهای خارجی است.

فریدونی تأکید کرد: شهر سورک به‌عنوان مرکز شهرستان میاندورود، مکانی مشخص برای خرید محصولات به‌ویژه ایام عید وجود ندارد، با وجود اینکه حتی در سال‌های گذشته هم شهروندان میاندورودی کالاهای خود را از شهرهای مجاور خرید می‌کردند و هم‌اکنون نیز کمتر کسی به شهر سورک مراجعه می‌کند.

 

 

 گرانی خشکبار مد پایان هر سال

وی به محصولات پرطرفدار ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موارد دیگری که نگاه‌ها را جذب می‌کند، بحث آجیل و خشکبار است که مصرف‌کنندگان را با نگرانی همراه کرده است، زیرا قدرت خرید مردم کاهش یافته است و افرادی با درآمد محدود از خرید این محصولات خودداری می‌کنند.

فریدونی از قیمت انواع کالاها و مواد خوراکی اظهار نگرانی کرد و افزود: بازار فروش انواع خشکبار، پوشاک با مسئله گرانی و نبود یک قیمت ثابت دست‌وپنجه نرم می‌کند و به ندرت کسی برای خرید اشتیاق نشان می‌دهد، زیرا افرادی هستند که از وضعیت درآمد مناسبی برخودار نیستند و از خرید شب عید و ایام نوروز خودداری می‌کنند.

وی گفت: در این ایام قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و برخی فقط تماشاچی این بازارها هستند و گاهی به‌ناچار مجبور هستند کالاهایی را با کیفیت بسیار پایین خریداری کنند.

به گزارش فارس، شهر سورک به‌عنوان مرکز شهرستان میاندورود نیازمند توجه ویژه مسئولان است، این شهرستان از قابلیت‌های بسیاری برای پیشرفت و آبادانی برخودار است که یقیناً به همت مسئولان دلسوز و پرتلاش میاندورودی این امر تحقق پیدا می‌کند، قطع بر یقین اگر در این شهرستان فروشگاه زنجیره‌ای مشخصی در دسترس عموم برای خرید محصولات موردنیاز وجود داشته باشد، در نتیجه کمتر شاهد خروج سرمایه از میاندورود هستیم و در مقابل ایجاد اشتغال و کسب و کار نیز رونق پیدا می‌کند.