اوباما در مسجد مسلمانان بالتیمور گفت: متاسفانه در رسانه های آمریکا حقیقت اسلام بازتاب داده نشده است، برای هزاران سال مردم به این حقیقت پرداخته اند که پیام اسلام صلح طلبی است و در حقیقت اسلام از سلام به معنای صلح ریشه گرفته است

اوباما در مسجد مسلمانان: در رسانه های آمریکا حقیقت اسلام بازتاب داده نشد

 

 

شرق پرس: اوباما با حضور درمسجدی در آمریکا، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آزار مسلمانان، اسلام را حامل پیام صلح دانست و از رسانه های آمریکا خواست به جز انتشارحوادث مربوط به شمار اندکی از افراط گرایان منحرف ، پیام طلح طلبانه اسلام و مسلمانان واقعی را به تصویر بکشند.

 

 ایرنا نوشت: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا بعدازظهرچهارشنبه به وقت محلی برای اولین بار در دوران ریاست جمهوری خود ضمن دیدار از مسجدی در آمریکا برای مسلمانان و رهبران مسلمانان آمریکا سخنرانی کرد.

 

اوباما که برای اولین بار درهفتمین سال ریاست جمهوری خود در مرکز اسلامی بالتیمور درمیان مسلمانان آمریکا حاضر شد به همراه چند تن از نمایندگان مجلس و سناتورهای آمریکایی در این مسجد حضور یافت.

 

وی درسخنان خود افزود: بسیاری از مردم آمریکا تا کنون از یک مسجد دیدار نداشته اند درحالی که مسجد نیز همچون کلیسا و کنیسه ها محل عبادت و عشق ورزی به خدا و همنوعان و دیگر فعالیت های اجتماعی است.

 

وی اظهارداشت: ارتباط برای ایجاد فهم مشترک با دیگر ادیان و فعالیت های مدنی وسیع تر در دستیابی به عدالت اجتماعی از جمله اقدامات جامعه مسلمانان آمریکا است و دراینجا می خواهم به جامعه مسلمانان آمریکا حرفی را بزنم که کمتر شنیده اند « از شما متشکرم، تشکر از اینکه به جامعه خدمت می کنید و در بهبود زندگی همسایگان خود و حفظ اتحاد آمریکا به عنوان یک خانواده در تلاش هستید».

 

اوباما تصریح کرد: دلیل دیگر حضور من در اینجا این است که شما نیز مانند دیگر شهروندان آمریکایی همواره نگران اقدامات تروریستی درجامعه هستید ولی نگرانی دیگر جامعه مسلمانان آمریکا به خاطر اقدامات شمار بسیار اندکی از جامعه شما مورد سرزنش قرار گرفته است.

 

وی با اذعان به اینکه جامعه مسلمانان آمریکا درصد کمی از آمریکا را تشکیل می دهند، افزود : مردم آمریکا شناخت دقیقی از مسلمانان آمریکایی ندارند و این باعث می شود آنها درباره اسلام و مسلمانان تنها پس از حوادث تروریستی از رسانه ها و یا تصاویر رسانه ای تحریف شده، آشنا شوند.

 

وی افزود: پس از۱۱سپتامبر و حملات اخیر تروریستی درفرانسه و آمریکا مکررا دیده می شود اقدامات ناگوار تروریستی را با تمام یک دین تلفیق می کنند و اخیرا این موضوع دستمایه استفاده سیاسی(سخنان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا) شده است که این در آمریکا جایی ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد:جای حیرت نیست که تهدیدات و آزار و اذیت علیه مسلمانان در آمریکا افزایش یافته است و درهمین مسجد دوبار درسال گذشته فرزندان شما به این علت مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و در سراسر آمریکا زنان محجبه مورد آزار قرار گرفتند و مسجدهایی تخریب شدند و حتی سیک های هندی که شبیه مسلمانان لباس می پوشند مورد هدف قرار گرفته اند.

 

وی افزود: با نامه های بسیاری که از شهروندان مسلمان آمریکایی به من رسیده است در میان خانواده های مسلمان نگرانی شدیدی احساس می شود.

 

وی گفت : متاسفانه در رسانه های آمریکا حقیقت اسلام بازتاب داده نشده است، برای هزاران سال مردم به این حقیقت پرداخته اند که پیام اسلام صلح طلبی است و در حقیقت اسلام از سلام به معنای صلح ریشه گرفته است و استاندارد احوال پرسی مسلمانان که السلام علیکم است به معنای صلح و درود بر شما است.

 

وی در ادامه به روایت پیامبر اکرم اسلام که می فرمایند اگر می خواهید وارد بهشت شوید با دیگران به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود اشاره کرد و افزود: در قرآن آمده است اگر یک بی گناه را بکشید گویی که تمام بشریت را کشته اید و این برای من به عنوان یک مسیحی پیامی آشنا است.

 

وی با بیان اینکه اسلام ریشه در تاریخ آمریکا دارد و بسیاری از مسلمانان سیاه پوست از آفریقا به عنوان برده به آمریکا آمدند و پس از آزاد شدن بسیاری دین خود را حفظ کردند، اذعان داشت: قانون اساسی آمریکا بر پایه برابری و آزادی ادیان بنا شده است و به نقل قول توماس جفرسون این آزادی متوجه تمام ادیان من جمله مسیحیان، یهودیان و مسلمانان است.

 

وی ضمن انتقاد از رسانه های آمریکا افزود: تلویزیون و رسانه ها می توانند بعضی اوقات هم تصویر مسلمانان را در موضوعاتی خارج از امنیت ملی آمریکا نشان دهند و این کار سختی نیست!

 

وی با بیان اینکه اکثریت مسلمانان جهان پیام صلح طلبی اسلام را ارایه می دهند، تنها شمار معدودی از مسلمانان گونه انحرافی از اسلام را رواج می دهند و گروه هایی مثل القاعده و داعش اولین گروه های تاریخ نیستند که از نام خدا سوء استفاده کرده اند این موضوع میان تمامی ادیان در سراسر تاریخ دیده شده است ولی درحال حاضر افراط گرایان سازمان یافته ای وجود دارد که با درآوردن نوشته هایی از اسلام و انتشار آن تروریست و کشتار خود را توجیه می کنند و این طور تداعی می کنند که آمریکا وغرب درجنگ با اسلام است درحالی که حمله به یک دین حمله به تمام ادیان است.

 

وی تاکید کرد: باید توجه داشت همه ی انسان ها فرزندان خدا و برابر آفریده شده اند و مسیحیان، یهودیان و مسلمانان بنابر اعتقادات دینی مان از حضرت ابراهیم ریشه یافته ایم بنابراین دین ما به ما احترام به همنوعان را سفارش می کند و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

 

وی دربخشی ازسخنان خود افزود: توماس جفرسون (سومین رییس جمهوری آمریکا) نیز از طرف مخالفان خود به مسلمان بودن متهم بود و من از این لحاظ تنها نیستم.

 

رئیس جمهوری امریکا در سخنان خود با انتقاد نسبت به آنچه که لفاظی های’غیرموجه’علیه مسلمانان درحیطه سیاسی خواند، به طور سر بسته دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برای راهیابی به کاخ سفید را به باد طعنه گرفت.

 

خبرگزاری فرانسه نیز از بالتیمور گزارش داد: اوباما مسلمانان این کشور را به عنوان شهروندانی برجسته مورد تمجید قرار داد و از کمک آنها به جامعه شان تشکر و قدردانی کرد.

 

اوباما بدون نام بردن از کسی، به اعضای جامعه اسلامی بالتیمور گفت: اخیرا ما لفاظی های سیاسی غیرموجهی علیه امریکایی های مسلمان مبنی بر اینکه جایی در این کشور ندارند، شنیده ایم.

 

ترامپ نامزد افراطی جمهوری خواه اخیرا خواستار ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به امریکا شده بود.