یکی از کارگران کارخانه نساجی در تجمع امروز ساری با بیان اینکه پنج ماه حقوق نگرفتیم و با مشکلات شدید اقتصادی مواجه شدیم، گفت: مسئولان فقط وعده برطرف کردن مشکلات این کارخانه را می‌دهند، اما همه وعده‌های آنها پوچ است.

 

 

به گزارش شرق پرس صبح کارگران کارخانه نساجی مازندران به‌دلیل طلب چند ماهه حقوق عقب‌مانده در سطح خیابان‌های مرکز استان مازندران راهپیمایی اعتراضی کردند.

 

 

کارگران معترض کارخانه نساجی با راهپیمایی از بلوار ارتش به سمت سبزمیدان در مقابل استانداری مازندران تجمع کردند و خواستار دیدار با استاندار مازندران و یا معاون سیاسی امنیتی استانداری شدند.

 

 

معترضان پس از دقایقی تجمع در مقابل استانداری مازندران به تحصن در پیاده‌روی مقابل ساختمان استانداری پرداختند و شعار «فریاد یا محمدا نمی‌رسند به‌داد ما» سر دادند.

 

 

نیروی‌های امنیتی استانداری مازندران با قرار دادن میله‌های آین و کوچک کردن فضای مقابل استانداری موجب عقب رفتن معترضان تا پیاده‌رو و قسمتی از خیابان انقلاب شدند که همین مسئله موجب ترافیک سنگین در خیابان انقلاب ساری تا میدان ساعت و خیابان قارن شد.

 

راهپیمایی اعتراضی کارگران در خیابانهای ساری

 

نیروی‌های امنیتی در حالی عرصه اعتراضی را برای معترضان کاهش دادند که می‌توانستند با قرار گرفتن در مقابل ساختمان ورودی استانداری از ترافیک سنگین در خیابان انقلاب جلوگیری کنند.

 

 

کارگران معترض کارخانه نساجی بارها با شعارهای مختلف خواستار دیدار با مسئولان استانداری مازندران شدند، اما هیچ یک از مسئولان استانداری مازندران در جمع کارگران حاضر نشد.

 

 

پس از گذشت دو ساعت از تجمع اعتراضی، کارگران نساجی با شعار «فریاد یا محمدا نمی‌رسند به‌داد ما» در وسط خیابان انقلاب تحصن کردند و همین مسئله موجب شد تا خیابان انقلاب به‌مدت ۱۰ دقیقه مسدود شود.

 

 

نیروهای امنیتی و انتظامی سعی بر هدایت معترضان به حاشیه خیابان انقلاب داشتند که با مقاومت کارگران معترض کارخانه نساجی مواجه شدند و همین مسئله موجب درگیری کوتاهی بین یکی از معترضان و نیروهای یگان ویژه شد.

 

راهپیمایی اعتراضی کارگران در خیابانهای ساری

 

تحصن کارگران کارخانه نساجی در حالی با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

 

کارگران نساجی مازندران بارها با شعارهای خود خواستار دیدار با یکی از مسئولان شورای تأمین استانداری مازندران شدند.

 

 

کارگران کارخانه نساجی انتقاد شدیدی نسبت به عملکرد سرمایه‌گذار جدید این کارخانه داشتند و بارها علیه این سرمایه‌گذار شعار «…. حیا کن نساجی را رها کن» سر دادند.

 

 

یکی از کارگران کارخانه نساجی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه پنج ماه حقوق نگرفتیم و با مشکلات شدید اقتصادی مواجه شدیم، گفت: مسئولان فقط وعده برطرف کردن مشکلات این کارخانه را می‌دهند، اما همه وعده‌های آنها پوچ است.

 

 

«م-ر» با بیان اینکه بیمه ۶ ماه کارگران واریز نشد و همه آنها با بسیاری از مشکلات روبرو هستند، اظهار کرد: به‌نظر مسئولان مشکلات اجتماعی و فرهنگی از کجا در جامعه افزایش پیدا می‌کند؟ آیا همسر بنده طاقت و دیگر کارگران طاقت ۶ ماه بی‌پولی را دارند؟

 

 

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کارگران موجب افزایش فساد در جامعه می‌شود، افزود: مسئولان شورای تأمین دفعه گذشته قول پیگیری و پرداخت مطالبات کارگران را دادند، اما پس از یک ماه هنوز خبری از پرداخت حقوق نشده است و اگر نیاز باشد بازهم تجمع می‌کنیم.

 

راهپیمایی اعتراضی کارگران در خیابانهای ساری

 

یکی دیگر از کارگران کارخانه نساجی به فارس گفت: کارگران پنج ماه حقوق نگرفتند و فقط به عشق تعطیل نشدن کارخانه در حال کار هستند.

 

 

«ح ـ د» با بیان اینکه همه کارگران عاشق ولایت و رهبری هستند، اما از مسئولان کشور دلخوشی ندارند، افزود: از اینکه امروز در خیابان تحصن کردیم از خودمان خجالت می‌کشیم، اما مسئولانی که به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌کنند را به خدا واگذار می‌کنیم.

 

 

با توجه به طول کشیدن زمان اعتراضی کارگران نساجی و حواشی به‌وجود آمده آن در سطح شهرستان ساری، فرمانده انتظامی استان مازندران در جمع کارگران معترض کارخانه نساجی حاضر شد.

 

 

سردار مسعود جعفری‌نسب در جمع معترضان گفت: بهتر است درخواست صنفی کارگران به مشکل امنیتی استان تبدیل نشود.

 

وی قول برخورد جدی با سرمایه‌گذار جدید کارخانه نساجی را داد و گفت: سرمایه‌گذار جدید کارخانه نساجی با عمل نکردن به تعهدات خود موجب شد تا مردم و نیروی انتظامی مقابل یکدیگر قرار گیرند.

 

 

به گزارش فارس، فرمانده انتظامی استان مازندران خواستار ترک محل از سوی کارگران معترض کارخانه نساجی شد، اما تعدادی از معترضان همچنان در محل باقی ماندند.