از نظر رسانه های عربستانی کفاشیان با این جمله در واقع ادعای عربستانی ها را تائید کرده است

 

 

شرق پرس: عربستان و هم پیمان هایش، قصد دارند در فوتبال هم بازی سیاسی کنند. پس از اعتراض ها مقابل سفارتخانه این کشور در تهران که البته موضوعی کاملا سیاسی بود، مسئولان فدراسیون فوتبال از تحریم سفر به تهران گفتند و اینکه نه باشگاه و نه تیم های ملی شان، به کشورمان سفر می کنند. از همان ابتدای موضع فدراسیون فوتبال ایران مشخص بود؛ عدم ورود به بازی سیاسی عرب ها. در این بین امارات هم با عربستان هم پیمان شد تا علیه ایران جوسازی کند. کفاشیان و به طور کلی فدراسیون از روز اول موضعگیری بسیار خوبی داشتند. بعد از جلسه با وزیر ورزش، کفاشیان تصمیم گرفت تا بر آتش این ماجرا نیفزاید و در عوض حرف هایی بزند که جو را تلطیف کند.

 

تا همین دیروز هم تمام اظهارات کفاشیان هم بسیار خوب بود تا اینکه روز گذشته سایت های عربی نقل و قولی از او منتشر کردند که در راستای تائید ادعای عربستانی ها بود. دیروز چند سایت عربستانی تیتر زدند: «کفاشیان تائید کرد حق عربستانی ها را ضایع کرده اند.» چند سایت عربستانی و قطری به نقل از علی کفاشیان حرف هایی نوشتند که معلوم نیست آیا واقعا رئیس این حرف ها را به زبان آورده باشد. وقتی کفاشیان با این سوال روبرو می شود که آقا تائید می کنید ایران در لیگ قهرمانان باشگاههای عربستانی را مورد آزار و اذیت قرار داده است، پاسخ داد: «این اتفاق می تواند با تعویق ورود تیم ها در فرودگاه و در تهران افتاده باشد!» از نظر رسانه های عربستانی کفاشیان با این جمله در واقع ادعای عربستانی ها را تائید کرده است. رئیس فدراسیون در ادامه حرف های خود گفت: «البته این اتفاق نمی تواند باعث شود که بازی در زمین بیطرفی برگزار شود.»

 

در ادامه این گفت و گو علی کفاشیان با اعلام نارضایتی خود از برگزاری بازی های عربستان و ایران در یک زمین بی طرف گفت: «اتفاقات سیاسی، خیلی سرزده روی روابط ورزشی ما تاثیر گذاشت. ولی باید به قوانین احترام بگذاریم. امیدواریم تا ماه مارس مشکلات بین دو کشور حل شود و بازی ها در خاک ایران و عربستان برگزار شود.» او در پاسخ به این سوال که آیا زمین بی طرفی را انتخاب کرده اید، پاسخ داد: «فعلا هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته ایم چون امیدواریم تا ماه مارس مشکلات حل شود ولی اگر حل نشد، قطعا یکی از سه کشور قطر، امارات و عمان میزبان خواهند بود.»

 

کفاشیان همچنین درباره تهدیدهای اماراتی ها و همدستی این کشور با عربستان گفت: «باشگاههای اماراتی به ایران می آیند و بازی می کنند. ما متعهد شده ایم که فضای مناسب برای آنها فراهم کنیم تا بتوانیم اطمینان عربستانی ها را هم جلب کنیم. در ایران امنیت کامل وجود دارد و کوچکترین جای نگرانی وجود ندارد.»

 

 

آیا کفاشیان ادعای عربستانی ها را تائید کرد؟

 

 

 

 

 

خبرانلاین