پس از انتقال بیمار مرگ مغزی به بیمارستان امام خمینی ساری اقدامات پیوند اعضا توسط جراحان بخش اورولوژی این مرکز, پزشکان فیض‌زاده، برزگرنژاد و فانی انجام شد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس, ذکریا ذکریایی در جمع خبرنگاران استان مازندران از انجام پیوند کلیه بیماری مرگ مغزی شده در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خبر داد و اظهار کرد: بیمار محمدولی تقوی اهل روستای رسکت دودانگه ساری که حدود یک ماه قبل با فلج یک طرف بدن به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کرد و پزشک پس از تشخیص سکته مغزی این بیمار را در بخش سی‎سی‌یو بیمارستان بوعلی ساری بستری کرد.

 

 

مسؤول فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: با وجود اقدامات درمانی و ارزیابی تشخیصی سطح هوشیاری بیمار به تدریج افت کرده و در نهایت بیمار مرگ مغزی شده است.

 

 

وی تصریح کرد: وضعیت بیمار به اطلاع خانواده رسید و پس از اقدامات مشاوره‌ای خانواده متقاعد به انتقال اعضا برای پیوند شدند.

 

 

مسؤول فراهم‌آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: بیمار به بخش آی‌سی‌یو مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ساری منتقل و اقدامات انتقال توسط جراحان بخش اورولوژی این مرکز توسط پزشکان فیض‌زاده، برزگرنژاد و فانی در برنامه کاری قرار گرفت.

 

 

وی در پایان گفت: دو کلیه بیمار مرگ مغزی شده به دو بیمار نیازمند به کلیه پیوند داده شد که با پیگیری انجام شده عمل موفقیت‌آمیز بود.