اکثر اوقات ما برای خرید به مغازه ها و فروشگاه های محل زندگی خود می رویم و زمان زیادی را صرف خرید می کنیم و با عدم آگاهی از کیفیت جنس چند برابر قیمت را پرداخت کرده و در آخر هم با مصرف آنها به سلامتی خود ضرر می زنیم! باید گفت چای و قهوه […]

اکثر اوقات ما برای خرید به مغازه ها و فروشگاه های محل زندگی خود می رویم و زمان زیادی را صرف خرید می کنیم و با عدم آگاهی از کیفیت جنس چند برابر قیمت را پرداخت کرده و در آخر هم با مصرف آنها به سلامتی خود ضرر می زنیم!

باید گفت چای و قهوه دو نوشیدنی هستند که بالاترین مصرف را پس از آب دارند و بسیاری از مردم دنیا در ساعات مختلف از آنها می نوشند باید گفت فارغ از همه این ها کیفیت این نوشیدنی بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی را بر روی سیستم بدن می گذارد، پس در هنگام خرید چای و قهوه باید به این نکات توجه کرد.

اخیر فروشگاه های اینترنتی و وب‌سایت هایی راه اندازی شده اند که این فرآیند را برای ما را از هر نظر(نحوه خرید+کیفیت محصول) مطلوب و به صرفه کرده اند. این سایت ها با حذف دلال ها هم قیمت را کاهش داده‌اند و با هم رایزنی با تولید کنندگان، بهترین و مطلوب ترین کالاها و خدمات را به مشتریان و مخاطبان خود عرضه می کنند.در ادامه به معرفی انواع چای و دمنوش های مفید برای سلامتی می پردازیم.

 

چای

چای

این فروشگاه های مجازی برای رقابت در این بازار مجبور به بدست آوردن اعتماد مشتری هستند، پس باید کیفیت را برای آنها تضمین کنند. چای و قهوه، این دو نوشیدنی گوارا روزانه به مقدار زیادی مصرف می شوند و ما پول بسیاری را صرف خرید چای و خرید قهوه می کنیم که این خود باعث می شود تا سودجویان کالاهای غیر مرغوب خارجی را وارد بازار کرده و از این فضای بوجود آمده سوء استفاده کنند.

وب‌سایت های معروفی برای عرضه چای و قهوه و سایر مواد غذایی وجود دارند و تا حد زیادی مشکل اطمینان نسبت به کیفیت مواد غذایی را حل نموده اند. یکی از موفق ترین این سایت ها، فروشگاه اینترنتی تیرینک است که جایگاه خود را با برنامه ریزی بسیار مناسب در بازار پیدا کرده است و به فروش انواع چای و قهوه از کمپانی ها و شرکت های موفق پرداخته است.

 

چای

چای

این شرکت با توسعه کار خود بسیاری از دمنوش ها و وسایل مرتبط با آماده سازی و درست کردن قهوه را در اختیار مشتریان قرار داده است که از جمله این وسایل که در بسیاری از کافه ها و رستوران ها مورد استفاده قرار گرفته اند، کپسول قهوه و دستگاه اسپرسو ساز را می توان نام برد.

نکته دیگر که برای خرید چای و قهوه بسیار مهم است، شناخت ذائقه خودمان است که ببینیم به چه نوع از چای و قهوه تمایل داریم و از نوشیدن‌شان لذت می بریم، مثلا انواع مختلفی از چای مثل چای سفید، اولانگ و چای سبز وجود دارد که هر یک دارای خواص و طعم منحصر به فرد خود هستند؛ بگذارید کمی با چای سفید و اولانگ بیشتر آشنا شویم.

 

چای

چای

چای سفید

اگر با چای سبز آشنا باشید، متوجه می شوید که چای سفید نیز کمی شبیه همان چای سبز معروف خودمان است. فرآیند تولید و تخمیر این چای کمتر از چای سبز می باشد، اما مزه این دو چای بسیار شبیه هم بوده و طعم چای سفید مقداری شیرین‌تر است که همین امر باعث شده تا خیلی ها ترجیح دهند بیشتر از چای سفید استفاده کنند ت چای‌های دیگر، شاید در این صورت دیگر نیاز به استفاده از قند و شکر هم نباشد!

چای اولانگ

این چای در شرق آسیا بسیار پرطرفدار بوده و در بسیاری از رستوران های چینی هم سرو می شود؛ چین در حقیقت یکی از بزرگترین تولید کنندگاه چای اولانگ در آسیاست. در حقیقت می توان گفت فرآیند تولید چای اولانگ بین چای سبز و چای سیاه می باشد!

این چای خواص درمانی چای سبز را دارا بوده و از نظر طعم و مزه هم شبیه چای سیاه می باشد؛ همین دو مورد از مهمترین دلایل محبوبیت این چای می باشد.

 

چای

چای سبز

چای سبز

اما چای سبز که معروفترین چای پس از چای سیاه در ایران است…

این چای از خشک شدن سریع برگ چای بدست می آید و در شرایط خاصی در نهایت تبدیل به این نوع چای دلپذیر و پر خاصیت می شود. از مهمترین خواص این نوع چای باید به ضد سرطان بودن آن اشاره کرد و باید گفت که چای سبز تحریک کننده سیستم ایمنی بدن هم می باشد و ادرار آور و ضدعفونی کننده مجاری ادراری نیز می باشد و باعث درمان آن در دراز مدت می شود.

منبع:

مجله زیبایی