آیت الله طبرسی با طرح این پرسش که چرا در بحث توسعه ای استان وحدت وجود ندارد، افزود: همیشه این شهر و آن شهر و این گروه و آن گروه ما را از موضوعات توسعه ای استان غافل کرده است.

آیت الله طبرسی : چرا در بحث منطقه آزاد و پتروشیمی در استان اقدامی صورت نگرفت؟

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران) آیت الله نورالله طبرسی در همایش مشترک سازمان نظام مهندسی استان مازندران در محل سالن اهل بیت (ع) ساری، ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (ص)، با انتقاد از اینکه چرا با وجود ظرفیت‌های عظیم علمی و فرهنگی استان هنوز در بحث منطقه آزاد و پتروشیمی در استان اقدامی صورت نگرفت؟ ادامه داد: اختلافات و نبود و حدت و انسجام از مسائل جدی است که متاسفانه در مازندران وجود دارد و این موضوع یکی از رنج‌های بزرگ من است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، با طرح این پرسش که چرا در بحث توسعه ای استان وحدت وجود ندارد و چرا با اجرای یک طرح مهم در استان، حاشیه‌هایی به وجود می‌آورد که موجب دور شدن از موضوع اصلی می‌شود، افزود: همیشه این شهر و آن شهر و این گروه و آن گروه ما را از موضوعات توسعه ای استان غافل کرده است.

اظهار کرد: اولین بنای مهندسی شده زمین، خانه خدا، کعبه بود که توسط ابوالبشر حضرت آدم ساخته شد که پس از رواج معماری و سکونت انسان بر زمین کشاورزی رونق گرفت.

وی افزود: بقیه علوم و رشته‌ها به گذشت زمان و منشعب از معماری و کشاورزی در زندگی بشر شکل گرفت و نهادینه شد، آنگونه که امروز انسان‌ها در تمامی علوم طبیعی و غیر طبیعی دستی دارند و این مسیر هر روز پویا تر از گذشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ضمن تبریک فرا رسیدن روز مهندس و با بیان اینکه استاد بزرگ همه مهندسان کشور خواجه نصیر طوسی است، ادامه داد: این اندیشمند و دانشمند یک فقیه، ستاره شناس، ریاضیدان و منجم سده هفتم است که پنجم اسفندماه روز بزرگداشت او و روز مهندس نامگذاری شده و امروز دانش مهندسی مرهون تلاش‌های علمی استاد البشر خواجه نصیر طوسی است.

آیت الله طبرسی، با بیان اینکه استان مازندران در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی اعم از پزشک و مهندس و دیگر رشته‌ها سرآمد کشور است، گفت: امروز سازمان نظام مهندسی استان بیش از ۳۲ هزار عضو دارد، در حالیکه با وجود این ظرفیت همچنان مشکل داریم که باید ریشه آن را پیدا کنیم.

آیت الله طبرسی، در بخش دیگری به موضوع ساخت و ساز ایمن در استان و نقش سازمان نظام مهندسی در این مبحث، اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهای استان باید بر اساس معماری بومی – محلی صورت گیرد و البته ساخت و ساز مستحکم و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در این بخش نقش مهمی ایفاء می‌کند.

وی، با مخاطب قرار دادن جامعه مهندسین استان، گفت: امسال بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقدام و عمل بود و نقش شما مهندسین در تحقق این شعار اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در ادامه با اشاره قرار دادن حادثه پلاسکو، گفت: مهندسان جامعه نباید از کنار این حادثه به سادگی عبور کنند بلکه این حادثه باید الگویی برای شما باشد تا در چارچوب ضوابط و مقررات ساخت و ساز ایمن داشته باشید و هر ضعفی و کمبودی که موجب حوادث اینچنینی می‌شود در ایمن سازی ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله طبرسی، خطاب به جامعه مهندسین استان مبنی بر اینکه بازوان توانمند برای هم باشند، گفت: مناسبت‌های مختلفی در تقویم ملی ما وجود دارد که یکی از این مناسبت‌ها، روز مهندس است که ضرورت دارد گرامی داشته شده و برگزاری همایش‌ها نباید شعاری و تشریفاتی باشد.

به گزارش مهر؛ در این همایش که با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سازمان بسیج مهندسین مازندران و نظام مهندسی معدن استان برگزار شد، ضمن تجلیل از مهندسین برتر و مدیران شعب بانک‌هایی که تسهیلات به بخش ساخت و ساز اعطاء کردند، تفاهم‌نامه‌ای دو جانبه میان اداره کل بهزیستی مازندران و سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران منعقد و امضاء شد که بر اساس این تفاهم نامه باید فضاهای ساختمانی و اداری برای معلولان مناسب سازی شود.