منابع امنیتی عراق اعلام کردند، در حمله انتحاری نیروهای داعش علیه نیروهای امنیتی و مردمی،‌ چندین تن کشته و زخمی شدند.

 

 

شرق پرس: منابع امنیتی عراق اعلام کردند که اعضای گروه تروریستی داعش امروز (پنجشنبه) دست به انفجاری انتحاری در سامرا واقع در شمال بغداد زدند.

 

 ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز نوشت: منابع امنیتی عراق اعلام کردند، در حمله انتحاری نیروهای داعش علیه نیروهای امنیتی و مردمی،‌ چندین تن کشته و زخمی شدند.

 

این منابع اعلام کردند، یک خودروی بمب گذاری شده که یک عامل انتحاری آن را هدایت می‌کرد در میان نیروهای امنیتی و تجمع مردم در غرب سامرا منفجر شد که در نتیجه این انفجار و درگیری‌های مسلحانه ۵ تن از نیروهای عراقی و مردمی کشته و ۴۱ تن دیگر زخمی شدند.

 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این پنجمین انفجار انتحاری در سامراست و نیروهای امنیتی در محل حادثه کمربند امنیتی تشکیل دادند و آمبولانس‌های حاضر در منطقه مجروحان را به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل کردند.

 

همچنین درگیری‌هایی میان نیروهای عراقی و اعضای داعش در منطقه مکیشیفه در سامرا رخ داده است.

 

فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه در استان الانبار نیز اعلام کرد که توانسته‌اند تنها پلی که ناحیه البغدادی را به روستاهای شمال شرق منطقه متصل می‌کند، آزاد کنند که در این حین ۱۵ تن از اعضای داعش کشته و دو خودروی متعلق به آنان منفجر شد.

 

این فرماندهی اعلام کرد: نیروهای امنیتی پس از فرار اعضای داعش کنترل کامل این پل را به دست گرفته‌اند.

 

یک منبع در مرکز پلیس عراق نیز اعلام کرد که در جریان حمله انتحاری به ایست بازرسی امنیتی در جنوب بغداد، چندین تن کشته و زخمی شدند.

 

پادگانی نظامی دیبکه در فاصله ۵۰ کیلومتری غرب اربیل یکی از پادگان‌هایی است که دولت عراق با هماهنگی با اقلیم کردستان به منظور آموزش نظامی عشایر و همکاری آن‌ها با ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ تاسیس کرده است.

 

بنا بر گزارش‌ها، صدها تن از داوطلبان مردمی و عشایر در این پادگان به منظور افزایش مهارت خود تحت آموزش‌های نظامی کامل قرار گرفتند.

 

یک داوطلب ۱۸ ساله به نام جاسم الحمدانی اعلام کرد که حدود سه ماه پیش برای گذراندن آموزش نظامی و استفاده از سلاح به طور داوطلبانه به این پادگان آمده است.

 

این نوجوان اهل استان حویجه اعلام کرد: ما برای آزادسازی مناطق خود که تحت سیطره داعشی‌ها قرار دارد به این پادگان آمده‌ایم.

 

نیروهای حاضر در این پادگان همگی از عشایر مناطق الجبور، ابوحمدان، العبید، السبعاویه، النعیم و اللهیب هستند.

 

این نوجوان گفت: داعش هم اکنون از این مناطق عقب نشینی کرده و ما با همکاری نیروهای پیشمرگ دیگر روستاهای منطقه را طی چند روز آتی آزاد خواهیم کرد.

 

یکی از مسئولان نظامی که داوطلبان را آموزش می‌دهد اظهار کرد: ما از تمام داوطلبان استقبال می‌کنیم و تا کنون تعداد زیادی از داوطلبان به این پادگان آمده‌اند.

 

وی افزود:‌ داوطلبان تحت آموزش نظامی و چگونگی استفاده از سلاح قرار گرفته‌اند و در چندین مبارزه در مناطق مختلف کشور شرکت کرده و هم اکنون این نیروها آماده‌اند تا برای آزادسازی شهرستان الشرقاط به سمت استان صلاح الدین بروند.

 

یکی دیگر از داوطلبان این پادگان گفت: به پادگان ما حدود ۴۰ اسلحه کلاشنیکف رسیده اما این مقدار برای مقابله با داعشی که سلاح‌های پیشرفته در اختیار دارد کافی نیست بلکه ما از نخست وزیر می‌خواهیم برای آزاد سازی مناطق ما را به سلاح بیشتری مجهز کند.

 

کمیته هیات مردمی به ریاست حمید الشطری اعلام کرد: دولت مرکزی در حمایت از عشایر و مسلح کردن آن‌ها کاملا جدی است چرا که ما با حمایت‌های مداوم خود توانستیم چندین منطقه را آزاد کنیم.

 

وی افزود: ما در آینده نزدیک تمام سلاح‌های مورد نیاز را به دست داوطلبان خواهیم رساند.