حجت الاسلام لائینی امام جمعه نکا با بیان اینکه کمک به فقرا و نیازمندان باید در دستور کار همه آحاد جامعه قرار گیرد، افزود: باید برای ریشه‌کنی فقر با تمام توان وارد عمل شویم...

امام جمعه نکا ؛ حجت الاسلام لائینی: چنین فقر و درماندگی در جامعه, شایسته انقلاب اسلامی نیست

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) به نقل از فارس, حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی در جلسه شورای اداری نکا اظهار داشت: الگوهای توسعه و اقتصاد برای رفع فقر در جامعه با دغدغه بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و راه حل برون‌رفتن از فقر ارائه شود.

 

وی افزود: ایران اسلامی الگوی جهان اسلام است و دارا بودن چنین فقر و درماندگی در جامعه شایسته انقلاب اسلامی ما با این قدرت و ابهت نیست.

 

امام جمعه نکا با بیان اینکه کمک به فقرا و نیازمندان باید در دستور کار همه آحاد جامعه قرار گیرد، یادآور شد: باید برای ریشه‌کنی فقر با تمام توان وارد عمل شویم و شیوه کار به شکلی باشد که افراد نیازمند و فقیر بتوانند روی پای خود بایستند.

 

محمدی‌لائینی گفت: در قرآن و روایات بر دستگیری از فقرا، مستمندان و نیازمندان تأکید فراوان دارد و باید با شناسایی نیازمندان واقعی برای کمک به آنان تلاش شود و توجه کنیم که برخی از نیازمندان که از افراد نیازمند واقعی هم هستند به دلیل برخی مسائل تحت پوشش امداد و بهزیستی نیستند.

 

وی افزود: دولتمردان و دست‌اندرکاران در این بخش با توان بیشتری وارد عمل شده و به نوعی تیم اقتصادی دولت، تلاش خود را دو چندان کند تا بتوان برای رفع این معضلات و مشکلات از جامعه، گره‌گشایی کرد.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: اکنون فاصله طبقاتی بسیاری در جامعه وجود دارد و وجود خودروهای میلیاردی، کاخ‌نشینی، ویلاسازی‌های آنچنانی و همچنین کوه‌خواری، زمین‌خواری برخی افراد و در کنار آن فقر و بیچارگی عده‌ای از افراد مستمند، مسائلی است که جامعه را آزار می‌دهد.

 

به گفته محمدی‌لائینی، وجود ۲۰ میلیون ایرانی فقیر و زیر خط فقر در خور شأن نظام اسلامی نیست و باید با دغدغه بیشتری در این حوزه وارد عمل شویم تا ریشه فقر خشکانده شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه عید نوروز را در پیش داریم افراد غنی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در کنار خیران وارد عمل شده و برای کمک به نیازمندان از داشته‌های شخصی، حقیقی و حقوقی کمک کنند.

 

امام جمعه نکا با بیان اینکه مدیران برای کمک به نیازمندان با پشتکار بیشتری وارد عمل شوند، اظهار کرد: اگر هر مدیری چهار سبد کالا از محل درآمد شخصی و ۱۰ سبد کالا از بخش دولتی برای کمک به نیازمندان در نظر گیرد، همه افراد مستمند جامعه در این شرایط سخت اقتصادی و کمبودهای مختلف می‌توانند سال خوبی را شروع کنند.

 

محمدی‌لائینی گفت: این کار ارزشمند و کمک به نیازمندان از کارهای پسندیده‌ای است که در اسلام به آن سفارش شده است و خیرات و برکات فراوان به دنبال دارد که امیدواریم امسال، سبد کالای مورد نیاز نیازمندان شب عید در نکا با کمک مدیران با فوریت بیشتری انجام و به دست نیازمندان برسد.