فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه اعلام گفت: حدود ۱۵درصد از خاک سوریه در دست داعش مانده است...

 

 


 ژنرال الکساندر لاپین، رئیس ستاد  نیروهای مسلح روسیه در سوریه تاکید کرد: ظرف یک هفته، هشت منطقه مسکونی از دست گروه‌های داعش در عقیربات در حومه حماه سوریه آزاد شد.


 ایسنا به نقل از سایت شبکه المیادین نوشت؛ لاپین تاکید کرد، بعد از آزادسازی شهرک عقیربات توسط ارتش سوریه تمامی خطوط امدادرسانی داعش در منطقه عقیربات بسته شده است و ارتش سوریه به پاکسازی منطقه از افراد مسلح داعش در شمال و غرب منطقه ادامه می‌دهد.

این مقام روس در سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه در آستانه نابودی نیروهای داعش است که شمال دیر الزور و جنوب آن را محاصره کرده‌اند.

فرماندهی نیروهای روسیه در ادامه تاکید کرد، حدود ۱۵ درصد باقی مانده است تا خاک سوریه کاملاً از لوث وجود داعش پاکسازی شود. می‌توان گفت داعش ۲۷ هزار کیلومتر از خاک سوریه را در دست دارد.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: ۱۸۰ پایگاه تروریست‌ها در منطقه عقیربات منهدم و تمامی خطوط امدادرسانی داعش در این منطقه قطع شده است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: نیروی هوایی روسیه فقط روز گذشته بیش از ۵۰ پرواز به نفع ارتش سوریه در منطقه عقیربات داشت که این امر به منهدم شدن ۱۸۰ مقر تروریست‌ها و مخفیگاه‌های آنها و مراکز فرماندهی انجامید.