رضا احمدی گفت: افرادی که قصد استفاده از انار میانکاله را دارند، می‎توانند این محصول ارگانیک را از پنج تعاونی مستقر در همین منطقه به قیمت بسیار مناسبی خریداری کنند...

چیدن انار میانکاله برای افراد عادی ممنوع است

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) زمان رضا احمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این اطلاع داده شده بود؛ از سال ۹۱ تاکنون برداشت انار از منطقه حفاظت‌شده پناهگاه حیات وحش میانکاله ساماندهی شده است و از طریق تعاونی‎های مستقر در دهستان میانکاله برداشت و توزیع می‎شود.

 

 

وی افزود: روزهای جمعه با حجم بسیار بالایی از افراد بومی و غیربومی روبه‌رو هستیم که برای برداشت انار به میانکاله مراجعه می‌کنند اما تنها افراد آموزش‌دیده که در قالب تعاونی‌های مربوطه دارای کارت ویژه از اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران هستند، اجازه چیدن انار را دارند و برای افراد عادی ممنوع است.

 

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: افرادی که قصد استفاده از انار میانکاله را دارند، می‎توانند این محصول ارگانیک را از پنج تعاونی مستقر در همین منطقه به قیمت بسیار مناسبی خریداری کنند.

 

 

رضااحمدی تصریح کرد: روز گذشته نیز همین تدابیر اجرا شد و مأموران حفاظت محیط زیست مستقر در میانکاله، در درب ورودی پناهگاه حیات وحش از مسافران خواستند تا از برداشت انار خودداری کنند.

 

 

وی در پایان گفت: برداشت انار از پناهگاه حیات وحش میانکاله از ۲۵ مهرماه آغاز شده است و تا ۹ آبان‌ماه ادامه دارد و در این ارتباط نیز حدود ۶۰۰ نفر ساماندهی شده‌اند.

 

 

به گزارش فارس، ۱۲ هزار هکتار از مساحت ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری منطقه حفاظت‎شده میانکاله پوشیده از جنگل طبیعی انار وحشی است که از سال ۹۱ تاکنون در مهرماه هر سال، برداشت انار از طریق شرکت تعاونی‎های مربوطه به‌مدت دو هفته صورت می‎گیرد تا کمترین آسیب به این ذخیره‌گاه زیست‌کره وارد شود.