رضا پور فلاح توانمند سازی زنان روستایی را از جمله اهداف این پروژه نام برد و افزود: اعطای کمک های بلاعوض برای طرحهای زیربنایی به منظور توانمند سازی زنان روستایی, ایجاد ارزش افزوده مناسب برای گیاهان دارویی از اهداف اجرای این پروژه در تیرتاش می باشد.

porfalah

 

به گزارش شرق پرس, مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از احداث کارگاه اسانس و عرقیات گیاهان دارویی در تیرتاش خبرداد و گفت:اجرای پروژه GGP با همکاری جهاد کشاورزی مازندران و سفارت ژاپن با بر آورد هزینه ۷۹ هزار یورو به صورت بلاعوض برای تعاونی زنان روستایی تیرتاش اجرا خواهد شد.

 

 

 

رضا پور فلاح توانمند سازی زنان روستایی را از جمله اهداف این پروژه نام بردو افزود: اعطای کمک های بلاعوض برای طرحهای زیربنایی به منظور توانمند سازی زنان روستایی ،توسعه فعالیت های در آمد زا و اقتصادی برای پایداری و ثبات تعاونی زنان روستایی، ایجاد اشتغال مولد و شرایط مناسب برای حضور زنان در زمینه تجاری و اجتماعی و ایجاد ارزش افزوده مناسب برای گیاهان دارویی از اهداف اجرای این پروژه در تیرتاش می باشد.

 

وی همچنین به اجرای اولین نشاء در شهرستان گلوگاه اشاره کردو اظهار داشت:این نشاء در تاریخ ۲۰ الی ۲۲ فروردین توسط شرکت تعاونی مکانیزه مختار اجرا می شود .

 

پورفلاح سطح زیر کشت شالی در گلوگاه را ۳هزار هکتار عنوان کرد و گفت:پیش بینی می شود ۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت شالی مبادرت ورزند .

 

وی همچنین به کشاورزان توصیه کرد:با توجه به محدودیت منابع آبی نسبت به آب تخت نمودن زمین های زراعی جهت استفاده بهینه از آب و جلوگیری هدر رفت آن در مزارع اقدام نمایند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گوگاه تصریح کرد:به کشاورزان توصیه می شود بذری را انتخاب نمایند که دوره رشد کوتاهتری داشته باشد .

 

پورفلاح در خاتمه در خصوص بیمه اراضی شالیزاری خاطر نشان ساخت: توصیه جهاد کشاورزی برای انتخاب بیمه تضمین تولید است   و کشاورزان می توانند برای بیمه نمودن اراضی شالیزاری اقدام نمایند تا در هنگام بروز بلایای طبیعی طرف بیمه گذار بتواند برای جبران خسارت اقدام کند.

گزارش: سکینه نوری