در شش ماهه نخست سال‌ گذشته، 809 واقعه ازدواج و 151 واقعه طلاق در شهرستان بهشهر ثبت شده بود که نسبت به مشابه سال 92 با ثابت ماندن آمار ازدواج و کاهش 16 درصدی طلاق، به نوعی می‌توان گفت که وضعیت قابل قبولی داشته است.

کاهش 16 درصدی طلاق در بهشهر

 

 

به گزارش شرق پرس عباس حسین‌شهیدی در گفت‌وگوبا  فارس در شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال‌جاری، یک‌هزار و ۲۹۴ مورد ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که این رقم در مشابه سال گذشته، یک‌هزار و ۲۸۷ واقعه بوده است، اظهار کرد: از این تعداد تولد در سال‌جاری، ۶۸۳ نوزاد پسر و ۶۱۱ نوزاد نیز دختر هستند که ۲۴ واقعه از آنها، تولد نوزادان دوقلو است.

 

 

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان بهشهر تصریح کرد: هفت دوقلو پسر و هفت دوقلو دختر هستند و ۱۰ دوقلوی دیگر نیز دختر و پسر به دنیا آمده‌اند.

 

 

دبیر کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان بهشهر افزود: در شش ماهه نخست امسال، ۴۲۱ واقعه وفات به ثبت رسیده که از این تعداد، ۲۵۹ نفر شامل ۱۲۳ مرد و ۱۳۶ زن، بالای ۶۵ سال بوده‌اند.

 

 

حسین‌شهیدی اظهار کرد: این آمار، نشان‌دهنده افزایش امید به زندگی در کشور است که نمونه‌ای از آن را در آمار شهرستان بهشهر می‌توانیم ببینیم.

 

 

این مسئول همچنین آمار وفات در شش ماهه نخست سال ۹۳ در شهرستان بهشهر را ۴۰۵ واقعه اعلام کرد و در درباره آمار ازدواج و طلاق که یکی از شاخصه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری ۷۸۳ واقعه ازدواج و ۱۷۱ مورد طلاق در شهرستان بهشهر به ثبت رسیده است.

 

 

به گزارش فارس، در شش ماهه نخست سال‌ گذشته، ۸۰۹ واقعه ازدواج و ۱۵۱ واقعه طلاق در شهرستان بهشهر ثبت شده بود که نسبت به مشابه سال ۹۲ با ثابت ماندن آمار ازدواج و کاهش ۱۶ درصدی طلاق، به نوعی می‌توان گفت که وضعیت قابل قبولی داشته است.

 

 

اما آمار شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مشابه سال ۹۳ در بخش ازدواج و طلاق شهرستان بهشهر، نشان از کاهش غیرمحسوس ازدواج و افزایش طلاق دارد که البته این افزایش آمار منفی در بیشتر شهرستان‌های کشور مشاهده می‌شود و ممکن است در پایان سال با تغییرات امیدوارکننده‌ای روبه‌رو باشد.