مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با قرائت پیام شفاهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت این نویسنده گلوگاهی گفت : مرحوم عسگری خدمات ارزنده ای در زمینه علم و علم آموزی در کشور انجام داد و از مفاخر ایران زمین بود.

کتاب اشرف البلاد نوشته مرحوم علی بابا عسگری دوباره منتشر می شود/ قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد

 

به گزارش شرق پرس, مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : کتاب بسیار ارزشمند اشرف البلاد به عنوان یکی از کتاب های مرجع شناسایی شرق مازندران برای استفاده هر چه بیشتر نسل جوان بار دیگر منتشر می شود .

 

 

احد جاودانی شامگاه دوشنبه در مراسم ترحیم استاد علی بابا عسگری نویسنده فقید کتاب اشرف البلاد که در مسجد گلشن بهشهر برگزار شد بیان کرد : نسل جوان و آینده کشور باید علاوه بر استفاده فراوان از این کتاب ارزشمند، با مشاهیر و بزرگان منطقه خود آشنا شوند .

 

وی با قرائت پیام شفاهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت این نویسنده گلوگاهی گفت : مرحوم عسگری خدمات ارزنده ای در زمینه علم و علم آموزی در کشور انجام داد و از مفاخر ایران زمین بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد : ایشان یکی از مشاهیر بنام استان مازندران و به خصوص شرق مازندران بود که هفته پیش به علت کهولت سن در خارج کشور درگذشت .

 

جاودانی افزود : باید بکوشیم از این نامداران و فرهیختگان استان در زمان حیات آن ها استفاده و بهره برداری کنیم .

 

مرحوم عسگری پس از قبولی کارشناسی ارشد رشته جغرافیا در سال ۱۳۴۲ در چند مدرسه و دانشگاه از جمله مدرسه اسد آبادی، مدرسه اندیشه، مدرسه گروه فرهنگی، مدرسه عالی امیر کبیر، مدرسه جاویدان، مدرسه سحاب، دانشگاه مازندران در بابلسر و دانشگاه تهران و اصفهان مشغول تدریس شد .

 

ایشان در سال ۱۳۷۰ از طرف بنیاد فرهنگی کشور برای تهیه و تدوین اطلس مناسک حج به صورت متوالی عازم مکه معظمه شد که نتیجه این سفرها تهیه ۱۰ جلد کتاب اطلس مناسک حج و نقشه مدینه منوره شد.

 

به گزارش ایرنا, اطلس جهان ،تاریخ عمومی و جغرافیای عمومی ، جغرافیای کشورها ، اطلس اسناد در تاریخ خلیج فارس به ۳ زبان ،تهیه نقشه کتاب دانشنامه علی ابن ابیطالب و تهیه نقشه کتاب دانشنامه امام حسین (ع) ، از دیگر تالیفات ایشان بود .