ریزگردهای آلوده کننده هوا گاهی با بادی و بارانی می­ روند و می ­توان در نبود آنها چند صباحی نفسی پاک کشید ولی ریزگردهای شوم بی­ تربیتی­ های سیاسی ، غیبت ، تهمت و ...پیوسته وجود دارند و در ایام انتخابات بسیار تقوا سوز می­ شوند.

entekhabat-alodegi15

 

شرق پرس-سرویس سیاسی: چند روزی است اخبار ریزگردهای آلوده کننده هوای کلان شهرها،از صدا و سیما و سایتها ،پخش و منتشر می­ شود. به همین مناسبت میزگرد می­گذارند و از علل و عوامل و راهکارها ی مقابله با آن چون قیرپاشی و تعطیلات مدارس،کارخانه ها و…سخن می­گویند و گاه از بدون ابتکار بودن خانم ابتکار در مبارزه با این همه آلودگی گله می­کنند. برخی نیز می­گویند از طرح های محیط زیستی،کاری ساخته نیست. برای این که نفسها از نفس نیفتد، دعا کنید بادی بوزد یا بارانی ببارد.
 
 
هرچند این همه آلودگی هوشیاران را ، در فکر فرو می برد و مبارزه با آن به جا و خردمندانه است ولی نباید فراموش کرد ،آلودگی هوا، همه­ ی مشکل جامعه­ ی ما نیست. و از آن بدتر آلوده شدن دل و تقوای انسانها به ریزگردهای غیبت و تهمت و تخریب و…است.غیبت کردن و تهمت زدن و بداخلاقی­ های سیاسی به قشر خاصی اختصاص ندارد از اینرو هرجا دلی کویری باشد و شیفته­ ی قدرت ، تهمت و غیبت و حسادتها به وفور یافت خواهد شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند:
 
«از بداخلاقی های انتخاباتی باید به‌شدت پرهیز کنند؛ بدگویی کردن، اهانت کردن، تهمت زدن، برای عزیز کردن خود و یا نامزد مورد نظر خود، دیگران را و رقبا را در چشم مردم خوار کردن، اینها راهها و روشهای صحیح و اسلامی نیست. رقابت باید باشد؛ رقابت مثبت و پرشور، اما با رعایت موازین اخلاقی.» بیانات در دیدار مردم ابرکوه ۸۶/۱۰/۱۵

 
یادش به خیر استاد عارف و زاهدمان مرحوم مروجی«ره» می­ فرمودند: «ثواب یک سبحان الله گفتن را به همه عالم نمی­دهم» حال چه شده است بعضی­ها را که چون انتخاباتی می­رسد، در منجلاب غیبت و تهمتها فرو می­روند و آخرتشان را به کمترین چیزی می­فروشند و گاه آن را فدای دنیای دیگران می­کنند؟!
 

پاکان وخوبان چون روحی لطیف دارند ، و وجود و بوی بد گناهان دلشان را آزار می­دهد ، از ریزگردهای شوم بداخلاقی که آسمان برخی دلها را آلوده می­کند و در انتخاباتها به درجه هشدار می­رسد احساس خفگی می­کنند.

 

همین انسانهای ارجمند می­گویند ریزگردهای آلوده کننده هوا گاهی با بادی و بارانی می­روند و می­توان در نبود آنها چند صباحی نفسی پاک کشید ولی ریزگردهای شوم بی­ تربیتی­های سیاسی ، غیبت ، تهمت و …پیوسته وجود دارند ودر ایام انتخابات بسیار تقوا سوز می­ شوند.

 
ریزگردهای ریه آزار، از صحرا و بیابانها و… بر می خیزند و مهمان دستگاه تنفسی افراد می­شوند و ای بسا با قیر پاشیی ، تعطیلی مدارسی و کارخانه ها درمانی مقطعی به وجود آید ؛ ولی ریزگردهای باندبازی مستدام و معنویت کش و بسیارقدرتمند هستند؛ از اینرو هم نفس معنویت را می­گیرند و هم هماورد و نفس­ کشی ندارند ! مقام معظم رهبری فرمودند: «داوطلبان محترم باید رعایت کنند. کار را با حماسه، با شور، با غیرتمندی، اما بدون چالش، بدون منافرت پیش ببرند.» بیانات در دانشگاه امام حسین علیه السلام

۹۲/۳/۶
 
 
آلودگی هوا، بیشتر سالمندان و کسانی که ناراحتی قلبی دارند را تهدید می­کند ولی تخریب و تهمت و غیبتهای انتخاباتی ایمان و تقوای همه اقشار مردم و مسولین را تهدید می­کند.
 
اکنون هم بنابر تجربه وقرائن موجود و حال و هوایی که بر بعضی از مصاحبه و سخنرانیهای انتخاباتی حاکم شده است، هرچه به روز انتخابات، نزدیک­تر شویم از سمت انتخابات ، توده­ های متراکم خطرناکی از ریزگردهای شوم غیبت و تهمت وارد آسمان دلها خواهد شد.
 

امروز در صدا و سیما گفته می شد «از آن می­ ترسیم که مسولین کشور به صورت جدی با الودگی هوا مبارزه نکنند و مردم به نفس کسیدن در فضای آلوده عادت کنند » و حال آن که بیش از هر چیز باید نگران لکه دار شدن آخرت شهروندان و طعام روحی آنها بود.باید نگران شد که به غیبت و تهمت و تخریب کردن، عادت نکنیم!

ای انتخابات ! هر چند با آمدنت،به مردم یادآوری می­شود که انقلابی مردمی دارند و مدیری جدید با سلیقه­ ای متفاوت و نشاطی چند برابر بر کرسی خدمت می­ نشیند و…ولی گاهی نیز باآمدنت ، دهها کیسه گناه جمع می­شود!

 
 
 
ای انتخابات! در میان کاندیدها، برخی به نام خدمت به انقلاب و مردم به جان آبروی رقیبشان می­افتند و چنان سخن می­گویند که گویا در زیر این آسمان فقط یک نفر زیبنده ریاست و پست و مقام است و آن یک نفر هم فقط خود اوست! جد و جهد این افراد این است با انواع تبلیغات عجیب و غریب خود را تافته ای جدا بافته در دلها جای دهند و دیگران را فاقد شرایط خدمت به خلق قلمداد کنند!مقام معظم رهبری فرمودند:
 

«بعضی‌ها رقیب انتخاباتی خودشان را “شیطان اکبر” به حساب می‌آورند! شیطان اکبر آمریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است؛ رقیب جناحی که شیطان اکبر نیست، رقیب انتخاباتی که شیطان اکبر نیست. من طرفدار زیدم، شما طرفدار عمروئی؛ من شما را شیطان بدانم؟ چرا؟ به چه مناسبت؟ در حالی که زید و عمرو هر دو ادعای انقلاب و اسلام میکنند، در خدمت اسلام و در خدمت انقلابند. خط درگیری با دشمن را مشخص کنیم» دیدار بسیجیان استان خراسان شمالی ۹۱/۷/۲۴

 
یادش به خیر به استاد قرائتی گفتند چرا باندبازان را نصیحت نمی­ کنید؟او فرمودند باندبازان چون دست چرب می­مانند دست چرب نصیحت را پس می­دهد و این افراد نصیحت را رد می­کنند.
 
ای دوستان ! اگر می­خواهیم کاندیدایی که غیبت و تهمت می­زنند و شیفته قدرتند و شعارهای عمل نشدنی را سر می­دهند،مجازات کنیم،با تمام توان در انتخاباتها شرکت کنیم ولی به افراد سالم ، قانونمند و شیفته خدمت رای بدهیم.
 
ای عزیزان ! بیش از این امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بیاییم بیش از این با دوستان با معرفت در ارتباط باشیم که این با معرفتان به حدی ارزشمند هستند که از منظر دین ازدست دادن هر کدامشان، چون از دست دادن شریف ترین عضو بدن است.
 

ای گرامیان!

شخصی به مرحوم آیت الله قاضی نوشتند چگونه خودسازی کنم ؟ آن استاد کم نظیر فرمودند روزی پانزده دقیقه به یاد مرگ باش . پس ماهم سعی کنیم بیش از این با قبرستانها و یاد مرگ در ارتباط باشیم.دعا کنیم و از دیگران طلب دعا کنیم تا از شر گناهان معنویت سوز در امان بمانیم.

 

یادمان بماند برای سفر آخرت به زاد و توشه به شدت نیازمندیم. امام علی(ع)فرمودند:«ای مردم! شما چون مسافران در راهید که فرمان کوچ داده شده اید.دنیا خانه اصلی شما نیست از اینرو به جمع آوری زاد و توشه دستور داده شده اید.آگاه باشید این پوست نازک تن ، طاقت آتش دوزخ را ندارد.پس به خود رحم کنید.

 

آیا می­دانید وقتی مالک دوزخ بر آتش غضب کند،شعله ها برروی هم می­غلطتد و یکدیگر را می­کوبند؟و آن گاه که بر آتش بانگ زند به هر طرف زبانه می­کشد؟

 

در کتاب سنن النبی مرحوم علامه طباطبایی «ره»آمده است که حضرت پیامبر(ص) وقتی می­خواست خدا حافظی کند،می­فرمودند «خداوند دینتان را حفظ کند»ای کسانی که می خواهید تقوایتان لکه دار نشود از گفتن ذکر و این نوع خداحافظی­ ها غافل نشوید.

حجت الاسلام سیدمحمدصادق محمدی وفایی
 
 
 
 
 
 
صراط