رییس شورای اسلامی شهر نکا با انتقاد از مسئولان شهرستان بهشهر به خاطر همکاری نکردن در ساخت این کشتارگاه افزود : آنان با مکاتبه و اعمال نفوذ در پایان سال گذشته مجوز ساخت این کشتارگاه در نکا باطل کردند تا برای کشتارگاه بهشهر مجوز بگیرند که این مساله باید رسیدگی شود.

koshtargah47

 

به گزارش شرق پرس اعضای شورای اسلامی شهر نکا روز دوشنبه در دیدار با آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار کمک برای بازگرداندن مجوز ساخت کشتارگاه نیمه تمام شرق مازندران در این شهرستان شدند.

 

 

ایرنا نوشت: رییس شورای اسلامی شهر نکا در این دیدار با تشریح مشکلات این شهر افزود : ابطال پرونده ساخت کشتارگاه نیمه صنعتی شرق مازندران در شهرک صنعتی نکا موضوعی است که ما خواستار بررسی و احقاق حق شهرستان هستیم.

 

محمد رضا غلامی افزود : متاسفانه مجوز ساخت این کشتارگاه که با وجود هزینه های چند صد میلیون تومانی نیمه تمام باقی مانده است با اعمال نفوذ مسوولان شهرستان بهشهر لغو و باطل شده است.

 

وی با انتقاد از مسئولان شهرستان بهشهر به خاطر همکاری نکردن در ساخت این کشتارگاه افزود : آنان با مکاتبه و اعمال نفوذ در پایان سال گذشته مجوز ساخت این کشتارگاه در نکا باطل کردند تا برای کشتارگاه بهشهر مجوز بگیرند که این مساله باید رسیدگی شود.

 

غلامی گفت : قرار بر این بود که کشتارگاه با کمک شهرداری های نکا ، بهشهر و گلوگاه ساخته شود ولی شهرداری بهشهر حتی یک ریال از حق السهمش را برای ساخت آن پرداخت نکرد و سبب شد تا ساخت کشتارگاه ادامه نیابد و به صورت نیمه تمام باقی بماند.

 

وی افزود : این در حالی است که کارخانه کمپوست برای شهرستان های شرق مازندران در بهشهر ساخته شد و شهرداری نکا تا ریال آخر از حق السهمش را پرداخت کرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر نکا گفت : ما مخالف ابطال پرونده کشتارگاه نیمه صنعتی شرق مازندران در شهرک صنعتی نکا هستیم برای این که ساخت آن در این منطقه حق نکا است.

 

وی افزود : دستکم ۵۰۰ میلیون تومان از بیت المال برای زیربنا سازی و ساخت بخشی از کشتارگاه هزینه شده است و مسوولان باید برای این موضوع پاسخگو باشند.

 

رییس شورای اسلامی شهر نکا خواستار دخالت نماینده ولی فقیه در مازندران برای رفع این مشکل شد.

 

ساخت کشتارگاه نیمه صنعتی شرق مازندران از اوایل دهه ۸۰ با هدف جلوگیری از کشتار غیربهداشتی دام های سبک و سنگین در شهرستان های نکا ، بهشهر و گلوگاه آغاز شد.

 

قرار بود این کشتارگاه با کمک شهرداری های این سه شهرستان ساخته شود ولی به گفته مجریان طرح ، شهرداری بهشهر حاضر به پرداخت سهمش در این زمینه نشد.

 

هم اکنون بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز سه شهرستان شرق مازندران از طریق کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی و بخش دیگری هم از کشتارگاه شهرستان جویبار تامین می شود.

 

رییس شورای شهر نکا همچنین با اشاره به آلایندگی های متعدد برای این شهر گفت : متاسفانه کارخانه سیمان نکا با توجه به آلایندگی های مختلف به مرکزی برای توسعه بیماری سرطان برای این شهر و روستاهای اطراف تبدیل شده است.

 

وی افزود : مردم روستاهای آبلو ، گلبستان ، چاله پل و دیگر روستاهای اطراف کارخانه نکا از این مشکل رنج می برند و علی رغم رفع بخشی از مشکلات ، آلایندگی همچنان وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این دیدار گفت : اعضای شوراهای اسلامی شهر با همدلی و وفاق در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

 

 

آیت الله نورالله طبرسی با تاکید بر توجه بودجه ای به شهرستان نکا و رفع مشکلات مردم ، افزود : نکا شهرجوانی است که برای توسعه و پیشرفت نیازمند همکاری شوراها و مسوولان است.

 

وی اظهار داشت : اکنون شکل فرمانداری از نظر اداری و استقرار ادارات مختلف جا افتاده و تکمیل شده است و شوراها باید با همکاری همه جانبه از نظر بودجه ای و توافقات کمک کار مردم باشند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : رودخانه نکا وضعیت شهر را به هم زده است و شورا باید در تصمیم گیری های خود آنچه را که به مصلحت شهر است انجام دهد و برای این شهر توسعه اندیشی کند.

 

طبرسی در پایان گفت : شهرستان نکا دارای مشکلاتی است که در جلسه ای با حضور استاندار و معاونین و مسوولان شهرستانی به این مشکلات در حوزه صنایع و کشتارگاه که از دغدغه مردم و مسوولان است رسیدگی می شود.