سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران از کشف بیش از 520 میلیارد ریال زمین خواری در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد...

کشف بیش از 520 میلیارد زمین خواری در مازندران!

 

به گزارش شرق مازندران سردار سید محمود میرفیضی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: زمین خواری یکی از جرایم اقتصادی است که زمین خواران صرفا با روش های ناثواب ثروتی را تصاحب می کنند که خود هیچ گونه نقشی در تولید آن نداشته اند.
 
 
فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: از اثرات منفی زمین خواری گرانی شدید در بخش مسکن، روی آوری مردم به سمت شهرنشینی و عدم توسعه بخش کشاورزی است .
 
 
سردار میرفیضی،خاطر نشان کرد: طمع ورزی مجرمان یکی از مهمترین دلایل برای تصاحب منابع طبیعی و خدادادی که حقوق عامه مردم و آیندگان است محسوب می شود که تصاحب املاک و اراضی با جعل اسناد ملکی و هویتی ، نشانه گذاری های خود ساخته و تبانی با افراد ذی نفوذ از نمونه های بارز آن محسوب می شود .
 
 
وی درادامه تصریح کرد: رشد تغییرکاربری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی توسط برخی افراد سودجو در سال های اخیر به معضلی جدی تبدیل شده است که برای مقابله با آن پلیس گام های موثری برداشته است .
 
 
میر فیضی،اظهار داشت: در این فرایند کارشناسان اقتصادی پلیس آگاهی استان و شهرستان های تابعه با به کارگیری توان علمی و تخصصی خود اقدامات موثری را برای شناسایی زمین خواران و آزاد سازی زمین های تحت تصرف آنان در دستور کار قرار دادند.
 
 
وی، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس در مبارزه قاطعانه با جرایم اقتصادی از جمله زمین خواری در استان موفق به شناسایی ۳۷ متهم به زمین خواری در استان مازندران شده است که پرونده آنان در فرایند قانونی قرار گرفته است .
 
 
سردار میرفیضی ارزش مجموع زمین های آزادسازی شده از چنگال زمین خواران از ابتدای سال جاری تاکنون را بالغ بر ۵۲۱ میلیارد و ۷۱۶ ریال عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به موانع ، چالش ها و راه های مقابله با زمین خواری و جرایم مرتبط با آن از راه های کاهش این معضل اقتصادی در جامعه است .
 
 
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه گفت: مقابله با زمین خواران به منظور حفظ حقوق آیندگان و جلوگیری از بین رفتن مواهب الهی و منابع طبیعی نیازمند یک عزم و اراده ملی و همگانی است .