دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از کشف 12 کارگاه تولید مواد مخدر شیشه از ابتدای سال گذشته خبر داد.

mavad-mokhader54

 

 

 

به گزارش شرق پرس دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه امسال یک تن مواد مخدر در استان امحا می شود از کشف ۱۲ کارگاه تولید مواد مخدر شیشه در سال قبل و دو ماه اول امسال در استان خبر داد.

 

سرهنگ علیرضا مرادی در گفتگو با مهر افزود: این میزان مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بابل امحا می شود.

 

وی با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی در امر مقابله با مواد مخدر گفت: در این زمینه تمامی دستگاهها می توانند مشاورانشان را برای آموزش معرفی کنند.

 

وی گفت: بیش از ۱۳۰ برنامه ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر در مساجد، حسینیه ها و برخی مدارس در استان اجرا می شود و امسال یک تن مواد مخدر در شهرستان بابل امحا می شود.

 

مرادی یکی از دغدغه ها را کاهش سن اعتیاد بیان کرد و گفت: شیوع شناسی اعتیاد از ۱۵ تا ۶۴ سال در استان در حال انجام است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران، مصرف سیگار و قلیان را از سوی افراد سنین کم و پایین از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: همچنین مصرف و اعتیاد به مواد مخدر در بین بانوان رشد یافته است.

 

مرادی یادآور شد: ۵۲ درصد افراد معتاد شناسایی شده و جمع آوری شده در استان متاهل هستند.

 

وی تصریح کرد: فضا سازی آموزش بویژه آموزش والدین باید در دستور کار گیرد و هر خانواده باید یک مشاور اجتماعی داشته باشد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران ادامه داد: متاسفانه روی سیگار حساس نشدیم و این امر سبب شد تا امروز قلیان رواج پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینک کمپهای بدون مجوز در استان نداریم گفت: اگر کمپ بدون مجوز در استان وجود داشته باشد نسبت به پلمپ آن اقدام می کنیم.

 

مرادی گفت: سال قبل ۱۱ کارگاه شیشه در استان پلمپ شد و در سال جاری نیز یک مورد کشف و پلمپ شده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از پلمپ گلخانه خانگی که اقدام به تولید مواد مخدر در قالب گل و گیاه می کردند، در غرب استان خبر داد.