حجت الاسلام فعالی گفت : فاجعه منا به دستور مستقیم آمریکا برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی و خاموش کردن ندای مستکبر ستیزی انجام گرفت

faalii54

 

 
به گزارش شرق پرس ، حجت الاسلام حسینعلی فعالی رییس  اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه روز گذشته در جمع نمازگزاران مسجد محمدی این شهر ، ضمن تسلیت به مومنین بمناسبت فاجعه مصیبت بار جان باختن حجاج بیت الله الحرام گفت : فاجعه روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ ، و جان باختن هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظمه و خانه خدا دوباره تکرار شد.
 
 
 

وی افزود : صدای بلندگوها خاموش و مردم به شعارهای خود خاتمه دادند و پلاکاردها در هم پیچیده شد، ناگهان حملات عمال سعودی ابتدا با ریختن آب سرد و پس از آن آب ولرم و جوش بر سر زائران شروع گردید و هر کس به سویی می گریخت .
 
 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: لحظه ای بعد مزدوران آمریکا در لباس نیروهای امنیتی و پلیس و گارد سلطنتی سعودی به سوی مردم به ویژه زنان و معلولان و جانبازان هجوم بردند و با « باتوم» بر سر و روی حجاج بی گناه کوبیدند،زنان بی گناه چادر از سرشان افتاده بود و در زیردست و پا له می شدند و با گازهای خفه کننده و رگبار گلوله ها شربت شهادت نوشیدند.
 
 
حجت الاسلام فعّالی با بیان اینکه آن حادثه تلخ دوباره تکرار شد وآن داغ ها تازه شد ، اظهار داشت : مجموعه ای از جوانان بی تجربه و متکبر، زمام امور عربستان را در دست دارند که متأسفانه به خاطر این بی تجربگی شاهد به وقوع افتادن چنین اتفاقات تلخی در مکه هستیم.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه ابراز داشت : اگرچه هنوز مُهر تاییدی برعمدی بودن این حوادث از سوی مسئولین زده نشده است اما این بی تدبیری وبی لیاقتی آل سعود که در روز عید قربان بر همه مشخص شد، می تواند علت حادثه بزرگ این روز باشد و مسئولین هم باید پیگیر شکایات بازماندگان به شدت باشند.
 
 
مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه افزود: کشورهای دنیای اسلامی باید بیدارشوند و بفهمند که مکه و مدینه متعلق به همه آن هاست و باید وحدت و اتحاد داشته باشند و به دنبال پیگیری این موضوع باشند و با همدیگر شور و مشورت داشته باشند تا این حوادث دیگر اتفاق نیفتد.