سرهنگ محمد نژاد رئیس پلیس فتای مازندران از کلاهبرداری پیامکی یک مجرم زندانی از 10 شهروند این استان خبر داد.

mohammadnejad-fata-maz

 

به گزارش شرق پرس سرهنگ حسن محمدنژاد روز شنبه در گفتگو با  ایرنا اظهار داشت : این مجرم که در یکی از زندان های کشور در حال گذراندن دوران محکومیتش است، با کمک دو همدستش و ارسال پیامک نامعتیر حدود ۱۳۰ میلیون ریال از این شهروندان کلاهبرداری کرد.

 

 

وی افزود : با روشن شدن ابعاد این کلاهبرداری و درخواست از سایر مالباختگان در استان مازندران و حتی اقصی نقاط کشور احتمال افزایش آمار مالباختگان و میزان کلاهبرداری وجود دارد.

 

رئیس پلیس فتا مازندران گفت : علاوه بر شناسایی مجرم اصلی این کلاهبردای در یکی از زندان های کشور، دو همدستش که در بیرون از زندان نقشه اش را اجرا می کردند نیز دستگیر و پرونده این متهمان در دست بررسی است.

 

وی افزود : بزودی پرونده این کلاهبردری پیامکی تکمیل و برای مجازات متهمان به دستگاه قضایی ارسال می شود.

 

سرهنگ محمدنژاد از دارندگان تلفن همراه در مازندران خواست به پیامک های نامعتبر پاسخ ندهند و هرگونه پیامک مشکوک دریافتی در باره برنده شدن جوایز را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

بر اساس آمار پلیس مازندران امسال سارقان ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان این استان از طریق پیامک و فضای مجازی کلاهبرداری کردند.

 

آمار پلیس فتا مازندران هم نشان می دهد حدود ۸۰ درصد از پرونده های شکوائیه مطرح شده در این نیرو امسال مربو طبه مسایل مالی بود.