احتمال اینکه در برخی از این کانال ها، تبلیغاتی با عنوان”دریافت نرم افزار موبایل بانک” دیده شود متصور است که معمولا این تبلیغات آلوده به بدافزار بوده و کاربران وقتی اقدام به دریافت نرم افزار می‌کنند، ویروسی مخرب با هدف سرقت اطلاعات بانکی برای آن‌ها ارسال خواهد شد...

کلاهبرداری از طریق کانالهای تلگرامی

 

سرهنگ حبیب الله رجبلی  گفت: مدتی است تبلیغات در فضای مجازی رشدی چشمگیر داشته و ایجاد کانال‌های تبلیغاتی جعلی توسط کاربران در شبکه اجتماعی تلگرام به نام بانک‌ها و با هدف کلاهبرداری رو به افزایش است. 
 

 
به گزارش میزان، رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: افراد سود جو اقدام به ایجاد کانال تبلیغاتی از جانب برخی از بانک‌ها کرده و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت سود‌های بیشتر، افتتاح حساب و برخی موضوعات دیگر، به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به سایت جعلی (فیشینگ) راهنمایی می‌کنند.
وی افزود: احتمال اینکه در برخی از این کانال ها، تبلیغاتی با عنوان”دریافت نرم افزار موبایل بانک” دیده شود متصور است که معمولا این تبلیغات آلوده به بدافزار بوده و کاربران وقتی اقدام به دریافت نرم افزار می‌کنند، ویروسی مخرب با هدف سرقت اطلاعات بانکی برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

رجبلی ادامه داد: در واقع بدافزار‌ها به عنوان فایل ضمیمه و تحت عنوان نرم افزار موبایل بانک به سیستم کاربر نفوذ کرده و چون این بدافزار بسیار شبیه به نرم افزار موبایل بانک است جای هیچ گونه شک و تردیدی برای کاربر باقی نمی‌ماند.

رئیس پلیس فتا در توصیه به کاربران فضای مجازی، اظهار کرد: شهروندان برای مشاهده صفحات بانکی و دریافت نرم افزار‌های مورد نیاز همچون موبایل بانک و…  یا عضویت در کانال اصلی مربوط به بانک به آدرس رسمی بانک مورد نظر مراجعه و از کلیک کردن به لینک‌های مشکوکی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده جدا خودداری کنند.