میرفیضی با اشاره به کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی این کلاهبرداران حرفه ای از 12 فروشگاه مواد غذایی افزود: این خریدها با 340 فقره چک بلامحل انجام شده بود

کلاهبرداری میلیاردی با خرج 340 فقره چک بلامحل!

 

به گزارش شرق پرس فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای کلاهبرداری به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

 

پایگاه خبری پلیس نوشت؛ سردارسیدمحمود میرفیضی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت چندنفر از متصدیان فروشگاه های عرضه مواد غذایی از استان های مختلف کشور به پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری از آنان با چک های بلامحل موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهمان را که با تشکیل باندی ۳ نفره و صدور چک های بلامحل و فاقد اصالت از شاکیان کلاهبرداری کرده بودند شناسایی کنند.

 

سردار میرفیضی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به خرید مواد غذایی و پروتئینی از چندین فروشگاه بزرگ مواد غذایی در سراسر کشور با صدور چک های بلامحل و فاقد اصالت اعتراف کردند.

 

میرفیضی با اشاره به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی این کلاهبرداران حرفه ای از ۱۲ فروشگاه مواد غذایی در سایر استان های کشور ، تصریح کرد: اموال سرقتی از متهمان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

 

وی همچنین اظهار داشت: این افراد که در ادامه بازجویی ها به صدور ۳۴۰ فقره چک در استان مازندران و سایر استان های کشور اعتراف کرده اند پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تحقیقات پلیس برای کشف سایر کلاهبرداری های انجام شده و شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد.

 

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: کلاهبرداری ها و سایر جرایم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نبوده ، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون‌ است.

 

سردار میرفیضی توسل به روش های متقلبانه، سوء نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران عنوان کرد و اذعان داشت: اکثرا این افراد دارای ظاهری آراسته و قدرت بیان فوق العاده ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.

 

وی با اشاره به این که کلاهبرداری با چک های جعلی ، فاقد اصالت و بلامحل از متداولترین روش های کلاهبرداری است، به مردم توصیه کرد: از دریافت چک هایی که صادر کننده آن ناشناس است خودداری و در معامله با چک حتما از بانک مربوطه، کامل بودن مشخصات، موجودی و اصالت چک را استعلام کنند.

 

فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه از شهروندان خواست: ضمن هوشیاری، در برخورد با چنین افرادی مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.