کواکبیان گفت: ما به طور طبیعی باید از آقای روحانی برای دور بعدی حمایت کنیم. شرایط کشور و مسائل مربوط به دولت این چنین اقتضا می کند

کواکبیان: دور بعد از آقای روحانی حمایت می کنیم

 

 

شرق پرس: مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در خصوص اظهارنظر اخیر آقای عارف درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ، گفت: من ورود به این بحث را زود می دانم.
 
 
 
ما به طور طبیعی باید از آقای روحانی برای دور بعدی حمایت کنیم. شرایط کشور و مسائل مربوط به دولت این چنین اقتضا می کند. اما بارها گفته ام اگر جریان پوپولیستی بخواهد دوباره بازگردد، به هر شکلی که شد، باید مانع بازگشت این جریان شویم و این موضوع ساز و کار خودش را دارد و امیدواریم دولت روحانی با اقدامات خوبی که می تواند در این مدت انجام دهد، مانع بازگشت پوپولیست ها به عرصه قدرت شود. اما اگر ببینیم که این اتفاق صورت نخواهد گرفت، اصلاح طلبان باید وارد عمل شوند. باید دید این دولت چگونه عمل خواهد کرد.
 

 
وی در خصوص گلایه برخی از اصلاح طلبان از آقای روحانی در خصوص اعلام شفاف تصمیم خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ، گفت: مردم ما خوب می فهمند. ما اگر همان موقع ثبت نام هم تصمیم لازم را بگیریم، می توانیم با فرصت یک ماهه ای که در زمان ثبت نام داریم از ایشان حمایت کنیم و پی ریزی زیادی برای این موضوع لازم نیست.
 
 
از بعد از انقلاب تجربه نشان داده است که همه دولت ها هشت ساله بودند و به طور طبیعی دولت یازدهم با دولت دوازدهم یکی خواهد شد، مگر اینکه اتفاقات دیگری بیافتد که باید در همان زمان مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.
 
 
نماینده مردم تهران در خصوص علت حضور نیافتن آقای عارف در ضیافت افطاری ریاست جمهوری و احتمال جدایی اصلاح طلبان از حامیان دولت گفت: آقای عارف در آن زمان کسالت داشتند و خیلی از اصلاح طلبان هم نبودند. لازم نیست که هر جلسه ای که هیئت دولت داشت، همه نمایندگان هم باشند. فعلا ما به فراکسیون امید امیدوار هستیم. مگر اینکه شرایطی پیش بیاید که تمام اعضای فراکسیون امید نخواهند به مبانی اصلاح طلبی پایبند باشند، ممکن است این افراد به عنوان مستقل و یا حامی دولت آمده باشند و بخواهند یک فراکسیون دیگری داشته باشند. اما در این زمان باید انسجام فراکسیون را حفظ کنیم./آریا