فیض زاده از فعال بودن تیم تایید مرگ مغزی در استان و از انجام پیوند کلیه کوچکترین مرگ مغزی خبر و اظهارداشت: در این عمل کلیه بچه ۶ ماهه به یک کودک ۸ ساله پیوند زده شد که در نوع خود در کشور بی سابقه بود.

otaghe-amal5

 

مسئول پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به موفق بودن سه پیوند کلیه در سنین ۳۵، ۴۵ و ۳۳ ساله در استان، گفت: با پیگیری های مسئولان بخش پیوند کلیه در این مرکز راه اندازی شده است.

 

به گزارش شرق پرس، بهزاد فیض زاده ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس بیمارستان امام ساری با بیان اینکه در استان هزار بیمار دیالیزی داریم که ۵۰ درصد آنها کاندید پیوند هستند، اظهارداشت: راه اندازی بخش پیوند کلیه یکی از نیازهای اساسی استان مازندران است.

 

وی با اشاره به اینکه انجام پیوند یک کار تیمی است، اذعان داشت: قبل از راه اندازی بخش پیوند کلیه در استان، بیماران برای انجام این امر به خارج از استان مراجعه می کردند.

 

مسئول پیوند کلیه دانشگاه رویکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کنار پیوند کلیه، استفاده از اعضای بیمار مرگ مغزی است، افزود: ثبت نام و جمع آوری اعضای بیماران مرگ مغزی در درمانگاه مصطفوی هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۲ انجام می شود.

 

فیض زاده تصریح کرد: با به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت نام کنندگان به حدود ۶۰ درصد پیوند کلیه با اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان امام ساری راه اندازی می شود.

 

وی با اعلام اینکه ۶۰۰ پیوند کلیه در مشهد انجام داده ام، گفت: در خصوص پیوند با اعضای مرگ مغزی تجربیات بسیاری دارم.

 

فیض زاده از فعال بودن تیم تایید مرگ مغزی در استان و از انجام پیوند کلیه کوچکترین مرگ مغزی خبر و اظهارداشت: در این عمل کلیه بچه ۶ ماهه به یک کودک ۸ ساله پیوند زده شد که در نوع خود در کشور بی سابقه بود.

 

مسئول پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص شرایط انجام پیوند کلیه در استان، اذعان داشت: تمام امکانات و تجهیزات در خصوص پیوند کلیه مهیاست تنها مشکل کمبود فضای فیزیکی است که امیدواریم این مورد برطرف شود.

 

فیض زاده در خصوص موضوع پیوند دهنده زنده و مرگ مغزی، افزود: در دنیا هیچ گارانتی در این خصوص وجود ندارد و مرکز پیوند با رویکرد خاص برای مرگ مغزی در مازندران راه اندازی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیوند کلیه از اعضای بیمار مرگ مغزی برای نخستین بار در استان انجام می شود.

 

فیض زاده از اصحاب رسانه خواستار فرهنگ سازی در ترویج اهدای اعضا بین مردم و جامعه شد و از انجام پیوند کلیه به صورت رایگان خبر داد و با اشاره به وجود ۳۰ بیمار کبدی ثبت شده در مازندران گفت: در حال حاضر فقط پیوند کلیه انجام می‌شود و برای سایر پیوندها تصمیم خاصی گرفته نشده است.

مهر