با گذاشتن اولین قدم در خطرناک ترین گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد.
 
شرق پرس :  تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و طولانی است. معابری معلق که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند. تصاویر این مسیرها  را در زیر مشاهده کنید.
 
 
 
  
ال کامینیتو دل ری، اسپانیا 

این گذرگاه در واقع مسیری متروک در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور است که به دستور پادشاه برای جابجایی کارگران، خدمه، نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد، به خاطر اینکه شاه نیز برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرد این مسیر به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

 

 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
 
پلکان مرگ، پرو
پلکان مرگ یکی از مشهورترین و خطرناک ترین گذرگاه های به جا مانده از اینکاهای ماچوپیچو است که برای رسیدن به آن باید راهی طولانی و پرخطر را پشت سر گذاشت. اما مهمترین بخش سفر به ماچوپیچو عبور از این پلکان است.
 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
  
 
پل کشوا چاکا، پرو 

بسیاری اعتقاد دارند که کشوا چاکا آخرین پل طنابی به جا مانده از اینکاها (ساکنان باستانی پرو) در پرو است. برای ساخت این پل، اینکاها از الیاف طبیعی و محلی استفاده کرده بودند که بسیار محکم بوده و تا به امروز به جا مانده است. با این حال هر سال ماه ژوئن مردم محلی جمع شده و این پل را بازسازی می کنند تا از بین نرود. بیشتر بازدیدکنندگان مایلند از این پل گذر کنند حتی اگر جانشان هم به خطر بیفتد. این پل دست ساز ۳۵ متر طول داشته و در ارتفاع ۶۷ متری از رودخانه آپوریماک قرار گرفته است. 

 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
 
 
دروازه بهشت، چین

دروازه بهشت که به «روح ژانجیاجی» نیز شهرت دارد، پلی با ارتفاع ۱۵۲۰ متر است که روی کوه تیانمن چین ساخته شده تا بازدیدکنندگان نمایی کامل از پارک جنگلی را پیش رو داشته باشند.  فقط ارتفاع این پل وحشتناک نیست بلکه تمام پل دروازه بهشت، از جنس شیشه ساخته شده است تا بتوان زیر پا را به خوبی تماشا کرد.

 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
 
گذرگاه فرشتگان، آمریکا

قله فرشتگان که در گذشته به معبد «آئولوس» شهرت داشت، مسیری طولانی، صخره ای و بسیار باریک دارد که در پارک ملی یوتا قرار گرفته است . در بعضی از نقاط باریکی مسیر به کمتر از ۵۰ سانتی متر هم می رسد. همچنین در مسافت زیادی از مسیر هیچگونه نرده و تجهیزات ایمنی برای جلوگیری از سقوط کوهنوردان قرار نداشته یا بر اثر فرسودگی از بین رفته است.

 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
 
گذرگاه یوسمیت، آمریکا 

در ارتفاع ۱۴۴۳ متری دره یوسمیت و ۲۶۹۶ متری از سطح دریا، گذرگاه یوسمیت قرار دارد. این گذرگاه تا سال ۱۸۶۵ متروکه اعلام شده بود و تا آن زمان هیچکس قدم در این راه نگذاشته بود. جورج اندرسون اولین کسی بود که در سال ۱۸۷۵ از گذرگاه یوسمیت عبور کرده و به قله رسید. البته به غیر از مسیر ۱۳ کیلومتری، کوهنوردان باید از صدها پله گرانیتی نیز عبور کرده و کیلومترها راه را طی کرده تا بازگردند.

 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
 
پل تریف، سوئیس

صعود به آلپ به خودی خود کار دشوار و بسیار خطرناکی است چه برسد به اینکه طنابی با ارتفاع ۱۰۰ متری روی یک پرتگاه مرگ آور، تنها راه رسیدن به سمت دیگر کوه نیز باشد. پل تریف با طولی ۱۷۰ متری طولانی ترین و تنها پل موجود در کوه آلپ است که روی دره تریف جورج قرار دارد.

 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
 
هوآشان، چین
یکی از خطرناکترین گذرگاه های دنیا هوآشان نام دارد که در چین قرار دارد. این کوه در شهر هوآیین قرار دارد و آنقدر زیباست که به کوه بهشتی نیز معروف است. در این رشته کوه، پنج قله وجود دارد که تنها راه رسیدن به این پنج قله، فقط یک راه است که آن هم مسیری بسیار باریک و با سراشیبی شدید است.  در کنار این جاده، نرده ای نیز ساخته شده بود که در گذر ایام بسیار فرسوده شده و حتی در بعضی نقاط قطع شده است. این گذرگاه یکی از مسیرهایی است که تا به حال بیشترین تعداد کشته شدگان را داشته و سطح ایمنی آن صفر است.
 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
 
پل هوساینی، پاکستان 

پل طنابی هوساینی در پاکستان از آن دسته پل هایی است که تنها یک فرد با دل و جرأت می تواند از روی آن گذر کند اما باید بدانید که اهالی دهکده هونزا برای رفتن به شهرها و دهکده های اطراف مجبور هستند تا هر روز و شاید روزی چند بار از روی این پل عبور کنند. این پل روی رودخانه خروشانه بوریت قرار گرفته است که اگر کسی در آن سقوط کند، زنده ماندنش امری محال خواهد بود.

 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
پلکان هایکو، هاوایی

پس از طی ۳۹۲۳ پله آهنی می توان به ارتفاعی ۸۵۳ متری و جایی در میان ابرها رسید. پلکان هایکو که در جزیره اوهایو هاوایی قرار دارد قبلا جزئی از سیستم ارتباطات رادیویی ارتش بوده که در سال ۱۹۴۳ ساخته شده است تا سربازان بتوانند به راحتی بالا رفته و آنتن هوایی را نصب یا تعمیر کنند.

 
با دل و جرات ها ببینند+تصاویر
 
 
 
 
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران