مهدی عبوری در جمع مردم ساری گفت: من نه با نامه شما نه با حضور شما و نه با جلسات مخفیانه و اتاق فکر شما و نه با تخریب در فضاهای مجازی و با هیچ کدام از اینها صحنه را خالی نمیکنم. آن زمان گذشت و اکنون هدف خدمت به مردم است

 گذشت آن زمان که با یک زنگ فلان مسئول، تن شهردار می لرزید/ با کارشکنی ها صحنه را خالی نمی کنم

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) مهدی عبوری شهردار ساری که همراه با تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر و هاشمی شهردار منطقه ۳ در جمع صمیمی عزاداران حسینی منطقه کوی اتحاد ساری حضور پیدا کرده بود، گفت: یک بحث را در ابتدای ورودم در شهرداری برای خودم یک اصل قرار دادم که آن توزیع عادلانه خدمات در همه جای شهر است. نمی تونیم بگوییم شمال شهر داریم، جنوب شهر نداریم. نگوئیم شهر را سنگ فرش کنیم و جنوب شهر را موزائیک!

 

اگر میدان فرح آباد در شمال شهر زیر گذر می خورد، جنوب شهر هم باید پل شهیدان رضایی راه اندازی شود. اگه پارک مادر را در شمال شهر احداث می کنیم، همزمان جنوب شهر پارک اتحاد را می سازیم.

 

این شهر هزار هکتاری ساری را باید عادلانه درست کنیم. مشکلات این شهر برای یک روز و دو روز و یک سال و دو سال اخیر نیست . مشکلات کوی اتحاد و بسیاری از مناطق دیگر ساری حداقل ریشه ۴۰ ساله دارد. چهل سال است که مردم عزیزمان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

 

مدیریت که فقط حفظ میز و منفعت نیست، مدیریت انجام کار و پاسخگو بودن به مردم است. آیا اینها واقعا اتفاق می افتاد؟! الان کارهای بزرگی در دست اقدام داریم. سعی کردم قولی را بدون پشتوانه علمی و منطقی و اجرایی ندهم. ۱۸-۱۹ سال قبل در ۱۳۷۷ نقشه های قبلی رسیدگی شده حل معضلات آب گرفتگی به شهرداری وقت ابلاغ شد اما از آن موقع تا سال ۹۲ که ما آمدیم این نقشه ها در کشوی میز مسئولان بود. اگر هر سال یک کانال ایجاد می شد، اتفاق بزرگی اتفاق می افتاد و اینگونه مردم دچار مشکل نمی شدند.

برای حل معضلات آبگرفتگی کوچه و خیابان ها نمیشود بی هدف کانال زد. ابتدا باید کانال انتقال احداث شود و آب کوچه ها را باید به نقطه ای هدایت کنیم و از آنجا به رودخانه انتقال بدهیم.

یکی دو سالی است که به جد پیگیریم و ۴۰ کیلومتر در طول شهر ساری کانال زدیم، ۲۵ کیلومتر درون شهر و ۱۵ کیلومتر را هم به رودخانه های خارج شهر هدایت کردیم. ۳۰۰ نقطه شهر ساری مانند اتحاد مشکل آبگرفتگی وجود داشت که برطرف کردیم. قریب به ۸ میلیارد تومان صرف کانال شد و زیر زمین هم دفن شد اما کار اساسی صورت گرفت.

گذشت آن زمان که با یک زنگ فلان مسئول، تن شهردار می لرزید/ با کارشکنی ها صحنه را خالی نمی کنم

در بلوار فرح آباد که برخی به آن می نازند! سال گذشته در در جوی آب ۷۰ سانتی متری خیابان اصلی، با بارندگی ۲۰ یا ۳۰ میلیمتری یک دختربچه خفه شد!

چند شب قبل یکی از دوستان گفت: زیر گذر جدیدی که در میدان فرح آباد افتتاح کردید چقدر هزینش شد؟! گفتم: تا به امروز نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان. گفت: همین پرونده ای که الان در دادگستری در حال بررسی است و متهم قریب به هزار میلیارد تومن پول مردم این کشور را نداده! با این پول می توان هزار تا زیر گذر اینچنینی درست کرد.

همین جا اعلام می کنم مبلغ ۳ میلیارد تومان شنبه آینده برای حل مشکل آبگرفتگی کوی اتحاد به شهرداری منطقه ۳ اختصاص می دهیم و قول می دهم ظرف سه ماه آینده کل مشکلات آبگرفتگی منطقه کوی اتحاد برطرف شود. برای هر کوچه کوی اتحاد یک پیمانکار خواهیم گرفت.

می گویند چون ما نتوانستیم، نمی گذاریم این “بچه” هم انجام دهد!

کدام مدیر شهرستانی و استانی دغدغه حل مشکلات مردم را غیر از اعضای شهرای شهر و شهرداری دارد؟ بجای اینکه در حین افتتاح و اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی در جمع مردم حاضر شوند در اتاق های کار خودشان جلسه می گذارند تا جلوی کار پروژه های بزرگ شهر را بگیرند؟! می گویند چون این اقدامات را ما نتوانستیم انجام بدهیم نمی گذاریم این “بچه” انجام دهد! واقعا حسادت تا به کجا؟! تا دیروز می گفتید که عبوری کارها را برای انتخابات و مجلس انجام می دهد و ما چقدر گفتیم خدمت ما همین مجموعه شهرداری است مگر مجلس شق القمر می کند که ما انجام نمی دهیم؟! ما لذت می بریم که برای مردم کار می کنیم و لذت می بریم که امروز به مردم قول می دهیم و فردا به آن عمل می کنیم. ما دنبال چه هستیم؟! اگر مردم برای شما ملاک باشند کنار ما قرار می گیرید نه اینکه نامه رسمی بزنید که فلان پروژه را افتتاح نکنید! مردم ساری تا ۱۷ ربیع صبر کنند چراکه آن روز همزمان با افتتاح پروژه های بزرگ عمرانی شهر، کارشکنی ها و خیانت هایی که در پیگیری رفع مشکلات مردم شد را با اسناد و مدارک اعلام می کنم.

با کارشکنی ها صحنه را خالی نمیکنم

من نه با نامه شما نه با حضور شما و نه با جلسات مخفیانه و اتاق فکر شما و نه با تخریب در فضاهای مجازی و با هیچ کدام از اینها صحنه را خالی نمیکنم. آن زمان گذشت و اکنون هدف خدمت به مردم است. من و اعضای شورای شهر بی نقص و عیب نیستیم. هزار میلیاردتومان پروژه میلیاردی را سال گذشته شروع کردیم و حتما در آن مشکل و نقص هم وجود دارد چراکه ما معصوم نیستیم اما تلاش می کنیم تا ایرادهای مان را کم کنیم. وظیفه ماست که نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم. شما هم باید در مقابل این مردم سر تعظیم فرود آورید و بودجه های مای و استانی را برای رفع مشکلات منطقه و شهر گسیل کنید. و بجای کارشکنی و سنگ اندازی برای اجرای بهتر و سریع تر پروژه های عمرانی کنار شهرداری و شورا قرار بگیرید.

 

گذشت آن زمان که با یک زنگ فلان مسئول ، تن شهردار می لرزید!

در برابر پروژه های بزرگ و متعدد شهر ساری، کجا هستند آنهایی که گفتند عبوری بچه است، ۳۰ سالشه، ما به اندازه سن عبوری فقط در این شهر مدیریت کردیم؟! شما چه گلی به سر مردم زدید؟! مدیریت که فقط حفظ میز و منفعت نیست، مدیریت انجام کار و پاسخ گفتن به مردم است نه پشت میز نشستن. ۱۳ شهردار قبل از من آمدند و وضع شهر ساری این است. به قول حضرت آقا باید مدیریت جهادی و میدانی کرد. من چیزی برای از دست دادن ندارم و تا به امروز که ۵۲ ماه خدمتگزار مردم هستم نزد هیچ مدیر و مسئولی در استان و کشور سر خم نکردم و بله و چشم هم نگفتم. سعی کردم حق و حقوق مردم را از بالا دستی ها بگیرم. چند برابر درآمدی که از شما مردم گرفتیم را تا به امروز از تهران و بانکها و دستگاههایی که در این شهر برج سازی کردند، با افتخار گرفتم. گذشت آن زمان که با یک زنگ فلام مسئول ، تن شهردار می لرزید! چراکه آنها ضعف داشتند یا بخاطر گرفتن یک منصب پاشنه ی در اتاق اعضای شورا را از از جا می کندند.

 

به گزارش شمال نیوز وی در پایان گفت: با هیچ مسئول و دستگاهی شوخی نداریم و بانکها و تمام دستگاهها در هر رده ای بدانند که با آنها شوخی نداریم و تا روزی که من هستم تمام حق و حقوق مردم را از آنها خواهم گرفت و با افتخار هم برای همین مردم خرج خواهم کرد.