هر 3 این افراد به روز و باهوشی نیستند و همچنان در این رویا هستند که آمریکا باید نقش رهبری جهان را ایفا کند و اگر چه ممکن است در زمینه روسیه مواضع متفاوتی با روسیه داشته باشند اما همگی با ترامپ هم عقیده هستند
 
شرق پرس: یک شبکه خبری آلمانی در گزارشی اعلام کرد که اگرچه رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تمایل دارد تا با روسیه روابط خوبی داشته باشد اما افرادی که برای تصدی برخی سمت‌ها انتخاب کرده است حکایت از گرایش به تقابل با ایران دارند.
 
دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا به معنای تقابل با ایران است.
«دویچه‌ویرتشافت ناخریشتن» در این مورد نوشت که «مایک پامپئو» فردی که ترامپ وی را نامزد تصدی ریاست سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) کرده و «مایک فلین» ژنرال بازنشسته و رئیس پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا سمت مشاوره پیشنهاد شده است. این افراد دشمنان بنیادین ایران هستند.  به این افراد باید «جف سسیون» سناتور آلاباما را به عنوان وزیر دادگستری انتخاب کرد.اقدامات ترامپ نشان می‌دهد که وی تمایل دارد به سمت عادی‌سازی روابط با روسیه برود اما در جهت تقابل با ایران گام بر می‌دارد.
به عبارتی ترامپ در حال برداشتن نخستین گام‌ها برای شکل‌دهی هسته‌مرکزی دولت خود است هر ۳ فرد یاد شده هم با تصدی سمت‌های پیشنهادی موافقت کرده‌اند. فلین باید به رئیس‌جمهور در تمامی مسایل امنیتی ملی و جهانی  مشاوره بدهد و درباره بحران‌ها به رئیس‌جمهور اطلاعات بدهد و این در شرایطی است که ترامپ هیچ تجربه‌ای از امنیت داخلی و خارجی ندارد به این ترتیب دور از ذهن نیست که این ژنرال ۳ ستاره تاثیر فراوانی بر وی داشته باشد.
باید گفت که هر ۳ این افراد به روز و باهوشی نیستند و همچنان در این رویا هستند که آمریکا باید نقش رهبری جهان را ایفا کند و اگر چه ممکن است در زمینه روسیه مواضع متفاوتی با روسیه داشته باشند اما همگی با ترامپ هم عقیده هستند که ایران کشوری است که از تروریست‌ها با کمک‌های مالی خود حمایت می‌کند و این اتهامات یادآور بیانیه‌های دولت آمریکا درباره عراق و سوریه است.
دشمنی با ایران به رد اسلام مربوط می‌شود. فلین در جریان سخنرانی در یکی از دانشگاه‌های آمریکا گفته بود که اسلام یک مذهب نیست بلکه یک ایدئولوژی است که به صورت دین نمود پیدا کرده است و در نتیجه اقدامات جدید علیه ایران در گام نخست می‌تواند به توافق هسته‌ای لطمه وارد کند.
اما موضوع تقابل با ایران مسئله‌ای مشکل‌آفرین است. اتحادیه اروپا برای دستیابی به این توافق میانجی‌گری کرده و امیدوار است که بتواند روابط اقتصادی قدیمی با ایران را بار دیگر از سر بگیرد و تاکید کرده است که همچنان در دوران ترامپ به توافق پایبند است.
در این میان روسیه نقش کلیدی دارد.این کشور با ایران قراردادی درباره ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای امضا کرده است و جنگنده‌های روسیه هم برای حملات در سوریه، از خاک ایران استفاده کردند./فارس