انتشار خبر آغاز به کار 7 هزار نیروی پلیس در قالب گشت امنیت اخلاقی نامحسوس در نخستین ساعات روز گذشته، انعکاس گسترده ای در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی داشت.

 

 

شرق پرس: همشهری از نیروی انتظامی شش سوال درباره پلیس نامحسوس پرسید که ظاهرا باوجود پیگیری های این رسانه بی پاسخ مانده است:

 

در این روزنامه آمده است: انتشار خبر آغاز به کار ۷ هزار نیروی پلیس در قالب گشت امنیت اخلاقی نامحسوس در نخستین ساعات روز گذشته، انعکاس گسترده ای در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی داشت.

 

با توجه به این که با اطلاع رسانی بیشتر درباره این موضوع سوال هایی در این زمینه برای شهروندان به وجود آمد، همشهری تلاش کرد با هدف رفع ابهام مردم و فرهنگسازی در این زمینه سوال هایی در این زمینه با یکی از مقامات پلیس در میان بگذارد. تلاش برای ارتباط گیری با سخنگوی ناجا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و تعدادی دیگر از مقامات نظامی و قضایی در ساعات پاینی روز گذشته به نتیجه نرسید. همشهری پرسش های زیر را در روزهای آینده از مسئولان این حوزه پیگیری خواهد کرد:

 

۱- امسال چه تفاوتی نسبت به سال های گذشته دارد که نیاز به اجرای این طرح و اضافه کردن ۷ هزار نیروی نامحسوس گشت امنیت اخلاقی احساس و این طرح اجرا شد؟

 

۲- شیوه شناسایی، جذب و آموزش این افراد چگونه و بر اساس چه معیارهایی بوده است؟

 

۳- آیا این افراد شغل دیگری دارند یا به صورت تمام وقت با ناجا همکاری می کنند؟ و این که آیا این همکاری آن ها به صورت افتخاری است یا خیر؟

 

۴- چه تدبیری برای راستی آزمایی گزارش های این افراد اندیشیده شده است؟ آیا احتمال ارسال گزارش غیرواقعی وجود ندارد؟

 

۵- شهروندان در صورت اعتراض به این گزارش ها چه مسیری را باید دنبال کنند؟

 

۶- چرا تصویری از تعدادی از این ماموران در رسانه ها منتشر شده است؟ این موضوع با فعالیت نامحسوس این افراد تعارض دارد