در ابتدای فیلم منتشر شده از داعش در حمله به مجلس به نظر می رسد فردی که در حال فیلم برداری است یک زن است، نه یک نفر از تروریست های مسلح مرد...

گمانه زنی ها درباره حضور یک زن بهمراه تروریست های مجلس + عکس

 

شرق پرس: ساعاتی بعد از حمله تروریستی چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۶ تهران، پایگاه «اعماق» وابسته به گروهک تروریستی داعش یک ویدئوی کوتاه را از درون ساختمان مجلس شورای اسلامی در حالی که تروریست ها در و دیوار طبقه چهارم ساختمان اداری (دفاتر نمایندگان خانه ملت) را به گلوله بسته و به چند نفری هم شلیک کرده اند، منتشر کرد؛ ویدئویی که بازبینی چند باره آن نکاتی از جمله احتمال دست داشتن یک زن به عنوان همکار تروریست ها را تقویت می کند.

 

در این فیلم، تروریست دوم ضمن شلیک های پی در پی و بی هدف در حالی که مشخص است صرفا برای ایجاد رعب و وحشت، به تیراندازی می پردازد، ابتدا از همراهان خود به زبان عربی تشکر می کند و می گوید: «اتظنون انا سنرحل؟ اتخالون انا سننتهی؟ اننا باقون باذن الله عز و جل».

 

آنچه این تروریست داعشی و مسلح بر زبان آورده، جمله ای معروف از «ابومحمد عدنانی» از رهبران داعش است که می گوید: «أتظنون أنا سنرحل؟ أتخالون أنا سننتهی؟ أتحسبون أنا سنکل أو نمل؟ کلا إننا باقون بإذن الله إلى قیام الساعه ولیقاتلنّ آخرنا الدجال.»ترجمه: آیا گمان می کنید ما رفتنی هستیم؟ آیا می پندارید ما پایان یافتنی هستیم؟ هرگز. ما به اذن الله تا قیام قیامت پایداریم و آخرین نفر از ما در نبرد آخرالزمان دجال را خواهد کشت. البته «ابومحمد عدنانی» که از او به عنوان نفر دوم داعش یاد می شود، گفته می شود چند وقتی است به هلاکت رسیده و بیان عبارت او از سوی تروریست ها مسلح در مجلس هم بر این مساله صحه می گذارد.

 

فارغ از عبارات و سخنانی که تروریست ها در طبقه چهارم ساختمان اداری مجلس به کار می برند، بازبینی چند باره فیلم ۲۴ ثانیه ای منتشر شده نکاتی جدید را به ذهن متبادر می سازد. اگرچه در ابتدا گفته شد که تروریست ها غیر عرب بوده اند که درست بود، اما به کار گیری واژه «Hold on» از سوی آنان صحیح نبوده، بلکه در واقع این افراد کلماتی را به گویش کردی به یکدیگر می گویند.

 

در ابتدای فیلم، یکی از تروریست ها با گویش کردی به دیگری می گوید «بیسه بیسه » یعنی «وایسا وایسا» و پس از آن هم می گوید که «هاو دوانه» یعنی «آن دو نفر» که به احتمال فراوان منظورش دو تن از شهدای این حادثه تروریستی است که به ضرب گلوله آن ها به شهادت رسیده اند. در حقیقت می خواهد آنها نیز در فیلم دیده شوند.

 

نکته ای که بسیار در این بین حائز اهمیت است، در بین صداهای ضبط شده در فیلم ۲۴ ثانیه ای صدایی نامفهوم که احتمالا صدای یک زن است و تروریست ها را همراهی می کند نیز به گوش می رسد. موضوعی که مساله را تا حدودی پیچیده می کند که آیا «ممکن است یک زن با تروریست ها همراه بوده و قبل از آنها احتمالا در پوشش مراجعه کننده یا به اشکال دیگری وارد مجلس شده است؟»

 

گمانه زنی ها درباره حضور یک زن بهمراه تروریست های مجلس + عکس

 

این شائبه وقتی جدی تر می شود که اگر ابتدای فیلم ۲۴ ثانیه منتشر شده از تروریست ها در طبقه چهارم مجلس را با دقت بیشتری و چندین و چند بار به تماشا بنشینیم. در ابتدای این فیلم به نظر می رسد فردی که در حال فیلم برداری است یک زن است، نه یک نفر از تروریست های مسلح مرد.

 

وقتی ابتدای فیلم را با دقت و چند بار نگاه کنیم، متوجه می شویم دستی که درب اتاق یکی از نمایندگان (احتمالا دفتر کار حاجی دلیگانی) را باز می کند تا تصویر مسئول دفتر شهید این نماینده مجلس را که مورد اصابت گلوله تروریست ها قرار داده شده است، نشان دهد؛ بیشتر شبیه دست یک زن است.

 

این نتیجه گیری را از تفاوتی که بین دست یک مرد با زن وجود دارد می توان با ملاحظه چند باره فیلم داشت. علاوه بر اینکه به نظر می رسد روی ناخن های فردی که در حال فیلم برداری است یک لاک زنانه کم رنگ زده شده است. علاوه بر آن لباس فردی که فیلم برداری می کند با لباسی که تروریست ها در تصاویر به تن دارند، متفاوت است و بیشتر شبیه سر آستین های یک مانتوی زنانه می تواند باشد.

 

البته جالب است که در فیلم مورد اشاره هیچ تصویری از صورت تروریست ها گرفته نمی شود. به طور حتم بازبینی فیلم های دوربین های مدار بسته مجلس و طبقات اداری زوایای جدیدی را از این حادثه تروریستی مشخص خواهد کرد که البته این امر بسته به نظر مسئولان اطلاعاتی و امنیتی است و ممکن است پس از بهره برداری اطلاعات لازم این امر واقع شود؛ نظیر آنچه از فیلم ورود تروریست ها به مجلس از درب مراجعه کنندگان مردمی منتشر شده است.

 

«علیرضا رحیمی» نماینده تهران در واکنش به حضور زن داعشی در عملیات تروریست ها در مجلس، با اشاره به روایات ضد و نقیضی که از حادثه تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس در رسانه‌ها و توسط افراد مختلف نقل شده، اعلام کرد: متاسفانه هنوز  روایت متقنی از این حادثه وجود ندارد. باتوجه به اهمیت موضوع به نظر می‌رسد فرمانده حفاظت و رییس حراست مجلس باید هرچه زودتر روایتی واحد براساس ارزیابی‌های مستند، مدراک موجود و مشاهدات شاهدان قابل اعتماد ارائه کنند تا بساط گمانه‌زنی‌ها و شایعات برچیده شود. بهترین مرجع برای ارائه روایت دقیق درباره نحوه ورود تروریست‌ها به مجلس و جزییات این عملیات تروریستی را فرمانده حفاظت مجلس است. 

 

این نماینده مجلس تاکید کرده که به هر حال فرمانده حافظت مجلس هم در این رابطه مسئولیت دارد و هم باید پاسخگو باشند و ارزیابی دقیق و مستند خود را به‌عنوان یک مقام مسئول از نحوه ورود و اقدامات تروریست‌ها در این حمله تشریح کند. آن‌چنان که اطلاع داریم تنها زنی که در این عملیات با داعش همکاری داشته، یک نفر بوده که در حرم امام دستگیر شده و هیج خانمی همراه تروریست‌های مجلس نبوده است. در حال حاضر هیچ مرجع رسمی حضور یک زن در عملیات تروریستی مجلس را تایید نکرده است و چنان‌که تاکید شد، لازم است فرماندهی حفاظت مجلس در رابطه با این عملیات تروریستی روشنگری کند.

 

 

 

 

تابناک