احمدی فرماندار نكا گفت: یادواره شهدای تخریب شمال كشور در شرق مازندران و در نيمه نخست تيرماه برگزار می‌‎‌شود...

یادواره شهدای تخریب در شرق مازندران برگزار می شود

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) جعفر احمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بزرگ‌داشت نام و یاد شهدا رد جامعه امروز یکی از وظایف مهمی است که بر عهده ما نهاده شده است و این شهرستان در طول سال میزبان یادواره‌های مختلفی است که برگزاری یادواره شهدای تخریب شمال کشور با هدف بزرگ‌داشت نام و یاد شهدای تخریب برگزار می‌شود.

 

وی افزود: شهرستان نکا سرداران شهید مختلفی را در خود جای داده است که سرداران شهید محمدحسن قاسمی‌طوسی، محمد فتح‌اللهی، عزیزالله لازری، غلام‌علی مرادیان، علی‌اصغر کریمی، موسی نظری، محمدرحیم بردبار، احمد شیرخانی، نادعلی دیندارکلایی، ابوالقاسم اکبری، اباصلت سپیدروز از ۱۱ سردار شهید این شهرستان هستند.

 

فرماندار نکا با اعلام اینکه یادواره شهدای تخریب شمال کشور در نکا با محوریت سردار محمدرحیم بردبار برگزار می‌شود، گفت: این یادواره نیمه نخست تیرماه در نکا برگزار می‎‌شود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: محمدرحیم بردبار، فرمانده تخریب لشکر ۲۵ کربلا بود که با برنامه‌ریزی‌ها، آموزش‌ها و فرماندهی خود خدمات شایسته‌ای را به این آب و خاک انجام داده است و اکنون نوبت تجلیل ما از ایثار و فداکاری‌های این سردار و همه رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است.

 

احمدی ادامه داد: ما هر آنچه داریم به برکت خون شهیدان است و برگزاری این یادواره‌ها در واقع تلنگری به خودمان در ایستادگی و پایداری در راه شهدا و انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است.

 

وی گفت: فرهنگ ایثار، فرهنگ ارزشمندی است که نباید در طول زمان‌ها بزرگی و عظمت خود را از دست بدهد بلکه ما باید با زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا تلاش کنیم که این فرهنگ همواره در جامعه زنده و جاری باشد.

 

فرماندار نکا افزود: در واقع برگزاری یادواره شهدا، تداعی‌کننده ایثار و گذشت شهدا در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که به همین دلیل در ابتدای امسال و در ۱۷ فروردین ماه یادواره سردار محمدحسن طوسی، قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا و ۴۳۲ شهید شهرستان نکا در مصلای این شهرستان با حضور بی‌نظیر مردم برگزار شد.

 

احمدی گفت: برنامه‌ریزی‌های مختلف برای برگزاری یادواره شهدای تخریب شمال کشور با محوریت سردار بردبار در نکا انجام و در دست انجام است و تلاش شد با فعال کردن کمیته‌های مختلف و تخصصی، یادواره‌ای در خور شأن شهدا برگزار و هر چه بیشتر در استمرار راه شهدا تلاش شود.