استفاده از تلفن همراه تنها به مدت 20 دقیقه در روز می‌تواند در عرض 5 سال سبب افزایش خطر ابتلای افراد به یکی از انواع سرطان‌ها و تومورهای مغزی شود.
images
 
شرق پرس : کارشناسان اعلام کرده‌اند استفاده از تلفن همراه رابطه مستقیمی با ابتلا به بیماری‌هایی چون آلزایمر، پارکینسون، سردرد، سوزش پوست صورت و بدن دارد.
 
 
 
  
گفتنی است، دانشمندان اثرات خطرناک تابش اشعه از دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت را به اثبات رسانده‌اند.
 
  
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات اشعه تابش شده از این وسایل سبب ایجاد نوعی فرایند مخرب در بدن می‌شود که در نتیجه آن انواع بیماری‌های مزمن غیرواگیردار در بدن به وجود می‌آید. 
 
  
 
این اشعه‌ها باعث نوعی برهم خوردن تعادل شیمیایی در بدن می‌شود و تابش امواج فرکانس رادیویی به سلول‌های زنده بدن سبب تخریب DNA سلولی می شود.
 
 
 
پژوهشگران آکادمی ملی علوم اوکراین که در این تحقیق حضور داشته‌اند، اعلام کرده‌اند سایر اختلالات جزئی مانند سردرد، خستگی و سوزش پوست نیز ارتباط مستقیمی با استفاده از تلفن همراه دارد.
 
  
 
کارشناسان هشدار می‌دهند افراد نباید بیش از ۱۵ ساعت در ماه از گوشی تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنند.
 
 
 
 
بنابر تحقیقات نوع اشعه استفاده شده در وسایل الکترونیکی از نوع تابش غیریونیزه است که دارای انرژی کافی برای تغییر سلو‌ل‌های بدن و سرطانی کردن آنها است.
 
  
 
 
کارشناسان بویژه نوع خاصی از تومور مغزی به نام گلیوم را در ارتباط مستقیم با استفاده از وسایل الکترونیکی دارای پرتوهای تابش دارای فرکانس رادیویی (RFR) و مایکروویو دانسته‌اند.
 
 
 
 
 امواج این دستگاه‌ها سبب آسیب سلولی، پیرشدن سلول‌ها و ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود که در نتیجه آن DNA سلولی آسیب دیده و موجب بروز انواع سرطان‌ها بویژه تومورهای مغزی می‌شود.
 
 
  
استفاده از تلفن همراه تنها به مدت ۲۰ دقیقه در روز می‌تواند در عرض ۵ سال سبب افزایش خطر ابتلای افراد به یکی از انواع سرطان‌ها و تومورهای مغزی شود.
 
 
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران