یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان در قم گفت: بانک‌ها نباید بابت تأخیر زمانی، پولی از مردم بگیرند، این جریمه حرام بوده و نوعی ربا است...

یکی از مراجع تقلید: دیرکرد بانکها ربا و حرام است

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار سقائیان‌نژاد شهردار و مدیران شهری قم با تأکید بر اینکه هرکسی در جامعه برای خدمت به مردم گام برمی‌دارد و فکر می‌کند توفیق الهی نصیبش شده است، اظهار کرد: هیچ فضیلتی اندازه خدمت به مردم دارای اجر و ثواب نیست.

وی با اشاره به بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها گفت: دیرکرد در اسلام نوعی رباخواری است، چراکه اسلام تأکید دارد که در قبال پول پولی داده نشود اما امروز برخی بانک‌ها در قبال تأخیری که در بازگشت سرمایه داده می‌شود پول می‌گیرد که این رباست.

این مرجع تقلید گفت: نباید بابت تأخیر زمانی پولی از مردم گرفت، بیشترین نامه‌های مردمی به ما در همین خصوص است؛ دیرکرد حرام بوده و نوعی رباست؛ ربا در هر مملکتی باشد اقتصاد آن فلج خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کشور ما مسئله رباخواری وجود دارد، گفت: یکی از مصادیق رباخواری همین دیرکرد بانک‌هاست که در اسلام حرمت بسیاری دارد و در قرآن کریم بر حرمت این مسئله بارها تأکید داشته است.