معاون فرماندار میاندورود با بیان اینکه نمایندگان مرکز بهداشت وهمچنین اداره غله ساری هم چندین بار از واحد خبازی مورد ادعا بازدید کردند، تصریح کرد: نانوا و فرد انتشاردهنده تصاویر این موضوع را تکذیب کردند.

 

شرق پرس( شرق مازندران):  هفته قبل بود که خبر پیدا شدن مارمولک در نان در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و با دیدن آن سؤالی از ذهن گذشت و آن اینکه نان و مارمولک چه ربطی به یکدیگر دارند.

 

ماجرا از این قرار بود که نانی توسط شهروند میاندورودی از یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خریداری شد تا سر سفره ناهار قرار گیرد اما غافل از اینکه این نان با مهمان ناخوانده‌ای همراه بود.

 

محمدرضا غلامی معاون فرماندار میاندورود درباره این خبر واکنش نشان داد و وجود مارمولک در نان یکی از روستاهای این شهرستان را رد کرد و گفت: توجه دولت و اعضای کارگروه آرد و نان میاندورود به موضوع بهداشت و سلامت جدی است.

 

وی با بیان اینکه نظارت بر واحدهای خبازی در شهرستان از حساسیت ویژه برخوردار است، افزود: با توجه به تأکیدات استاندار مازندران بر اهمیت موضوع نان، بازدیدهای مکرر از واحدهای صنفی انجام شده و این نظارت‌ها مستمر است.

 

  معاون فرماندار میاندورود پس از انعکاس موضوع از طریق شبکه‌های مجازی و فارس، این موضوع بررسی و پس از آن مشخص شد که فرد انتشار دهنده این تصاویر نان را از یکی از نانوایی‌های خارج از حوزه شهرستان خریداری کرده است.

 

این مسؤول با بیان اینکه نمایندگان مرکز بهداشت و درمان شهرستان و ناظران صنعت و معدن و همچنین اداره غله ساری هم چندین بار از واحد خبازی مورد ادعا بازدید کردند، تصریح کرد: نانوا و فرد انتشاردهنده تصاویر این موضوع را تکذیب کردند.

 

غلامی اضافه کرد: امنیت روانی و سلامت غذایی مردم برای دولت و مسؤولان مهم است و ما در این موضوع با هیچ کسی تعارف نداریم.

 

وی در پایان گفت: ضمن تقدیر از همه دلسوزان و رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی به مردم، با توجه به اهمیت موضوع سلامت و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی شایسته است که اخبار از منابع مستند نقل و منتشر شود.

 

بنابر گزارش فارس، پیدا شدن مارمولک در نان بنا بر اخبار موثق در این خبرگزاری منتشر شد و پس از گذشت پنج روز این خبر در حالی تکذیب شد که اما و اگرهای زیادی در پی چرایی این تکذیبیه وجود دارد.