رضیان اظهار داشت: گفته‌اند 9 تن از نمایندگان مخالف هستند من فکر نمی‌کنم چنین باشد ما باید به کارشناسی‌ها احترام بگذاریم و برای رفع این موضوع به اجماع برسیم.

ادعای مخالفت 9 نماینده مازندران با تبدیل امیرآباد به منطقه آزاد صحیح نیست

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) عبدالله رضیان نماینده قائم شهر,سوادکوه و جویبار شب گذشته در جلسه شورای اشتغال استان که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع استان در حوزه اشتغال است.

 

وی با بیان اینکه رهبری در ارتباط با موضوع رکود و اشتغال تاکید فراوان داشته‌اند، افزود: آمار اشتغال بیان‌ شده در جلسه از نوع اشتغال پایدار است و جای تقدیر دارد اما در جامعه با مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده روبه‌رو هستیم و باید تعریف تازه‌ای در این بخش داشته باشیم.

 

رضیان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت استان مطلوب نیست و باید آسیب‌شناسی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در بحث صنعت و اشتغال توسط دولت و مجلس سیاسیت‌هایی پیش‌بینی شده است.

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسیر ایجاد اشتغال در استان تلاش کنیم، یادآور شد: تولید‌کنندگان صنایع دستی جایی برای عرضه محصولات خود ندارند و این تکلیف بر عهده شهرداری‌ها است.

 

رضیان در ارتباط با موضوع منطقه آزاد عنوان کرد: موضوع منطقه آزاد در استان جزو موضوعات چالشی مازندران در مجلس بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در غرب مازندران بندر نوشهر، در میانه فریدونکنار و شرق بندر امیرآباد مدنظر بوده است و چند جلسه در مجمع نمایندگان استانداری تشکیل شد.

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی با بیان اینکه اگر نتوانیم از ظرفیت داشتن منطقه آزاد تجاری استفاده کنیم دیگر هیچ وقت نمی‌توانیم منطقه آزاد داشته باشیم، بیان کرد: نمایندگان مازندران نظر به این داشته‌اند که سه بندر استان منطقه آزاد تجاری شود.

 

وی یادآور شد: این تصمیم نمایندگان به دولت داده شد اما براساس تصمیمات دولت و نگاه کارشناسی بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد انتخاب شد که باید در مجلس هم مورد بررسی قرار گیرد.

 

به گزارش فارس, رضیان افزود: گفته‌اند ۹ تن از نمایندگان مخالف هستند من فکر نمی‌کنم چنین باشد ما باید به کارشناسی‌ها احترام بگذاریم و برای رفع این موضوع به اجماع برسیم.