یخکشی با تاکید بر مشکل کمبود آب کشاورزی در مازندران افزود: در سال زراعی جدید منطقه شرق مازندران مشکل کاهش آب کشاورزی خواهد داشت.

yakhkeshi-6

 

 

به گزارش شرق پرس محمد ابراهیم یخکشی با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب کشاورزی در مازندران وجود دارد، گفت: در سال زراعی جدید منطقه شرق مازندران با کمبود آب کشاورزی روبه‌رو است.

 

 

 مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران در گفت‌گو با تسنیم در ساری، اظهار داشت: سرانه مصرف  آب استان از متوسط کشوری بالاتر است.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد استان متکی بر کشاوزی بوده و تولید محصول کشاورزی با آب امکان‌پذیر است، افزود: ۴۶ درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود که برای تولید این محصول به آب فراوانی نیاز است.

 

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران به چالش‌های زیست محیطی و پوشش گیاهی در راستای کمبود آب در استان اشاره کرد و گفت:  آب از نظر اقتصادی و مباحث زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

یخکشی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی به چالش بزرگی در استان تبدیل شده است، گفت: متاسفانه زیرساخت‌های شبکه آبیاری در مازندران مطلوب نیست.

 

وی با اشاره به اینکه تنها ۹ درصد آب استان در پشت سدها ذخیره می‌شود، تصریح کرد: محدودیت آب زیرزمینی نیز از چالش‌های بزرگ در استان محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران احداث سد برای ذخیره آب در مازندران را ضروری خواند و گفت: حدود ۱۰ سد در مازندران در حال ساخت داریم.

 

یخکشی گفت: با توجه به منابع آبی فراوان در مازندران ولی متاسفانه بسیاری از شهرهای استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه است.