علی خدمتگزار با بیان اینکه بندر امیرآباد در سال 93 بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری را بین بنادر شمال کشور داشته است، افزود: در سال گذشته به میزان 3 میلیون و 650 هزار تن از انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

امیرآباد تنها بندر نسل سوم و رکورد دار تخلیه و بارگیری بنادر شمال کشور

 

 

به گزارش شرق پرس  خدمتگزار در دیدار محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران از این بندر به امکانات و پتانسیل‌های بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت: بندر امیرآباد تنها بندر کانونی و نسل سوم کشور با دارا بودن ۱۶ کیلومتر شبکه ریلی داخلی و اتصال به شبکه راه‌آهن سراسری در مسیر کریدورهای بین‌المللی شمال – جنوب قرار گرفته است.

 

 

علی خدمتگزار با بیان اینکه بندر امیرآباد در سال ۹۳ بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری را بین بنادر شمال کشور داشته است، افزود: در سال گذشته به میزان ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تن از انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

 

 

وی همچنین از رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری از ابتدای سال تا کنون اشاره کرد و میزان واردات انواع کالا را ۶۹۱ هزار و ۹۱۰ تن و میزان صادرات را ۵۵۳ هزار و۳۴۰ تن عنوان کرد.

 

 

خدمتگزار خاطرنشان کرد: رشد ترانزیت ۱۷۳ درصدی انواع کالا  از بندر امیرآباد، این بندر را در رتبه نخست بنادر شمالی قرار داده است.

 

 

به گزارش ایسنا, وی در پایان خطاب به رییس اتاق بازرگانی به بیان مشکلات موجود پرداخت و  بر حل آن برای رسیدن به بندری فرا مرزی و نمونه تأکید کرد.