احمدی, فرماندار نکا با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از بانکها خواستار نقش فعال تر بانکها برای کاهش بیکاری در شهرستان شد.

bank-enteghad

 

 

 

به گزارش شرق پرس جعفراحمدی دوشنبه شب در جلسه شورای بانکها با موضوع اشتغال در فرمانداری نکا افزود: در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی با توجه به جلسه برگزار شده با حضور استاندار، بانکها متعهد شدند که تسهیلات و سرمایه در گردش را ارائه کنند که امیدواریم با فوریت انجام شود.

 

وی اظهار داشت: بانکها باید کمک کار کمیته امداد و بهزیستی برای اعطای تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی باشند تا با ایجاد مشاغل خرد در جامعه، در کاهش بیکاری نقش مهمی ایفا کنیم.

 

فرماندار نکا بر ضرورت همکاری بانک ها با متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال خانگی و خوداشتغالی تاکید کرد و گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای ایجاد مشاغل خرد در نکا باید با برنامه ریزی مناسب در زمان باقیمانده تا پایان سال جذب شود.

 

احمدی ادامه داد: اعتبار تسهیلاتی که برای ایجاد مشاغل خرد ( مشاغل خانگی و خوداشتغالی) تخصیص و وارد می شود باید نحو حسن جذب شود و هیچگونه کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نکا نیز با اشاره به اینکه وضعیت مناسبی در اشتغال شهرستان نکا حاکم نیست و این شهرستان از بیکاری اقشار مختلف جوانان رنج می برد، افزود: همه ما باید برای اشتغال زایی جوانان بیش از پیش تلاش کنیم.

 

ابوالقاسم سلیمانی افزود: حفظ اشتغال موجود در شهرستان از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا با حفظ شرایط فعلی از افزایش بیکاری جلوگیری شود.

 

وی گفت: توجه به ایجاد اشتغال خرد در راس برنامه های ما در سال جاری بوده است و در کنار آن توجه به طرح های صنعتی و ارائه تسهیلات به بخش صنعت نیز مورد توجه بوده است که امیدواریم با ارائه وام، تسهیلات و سرمایه در گردش بانکها، در این امور تسهیل و شاهد اشتغال زایی مناسب در شهرستان باشیم./ایرنا