ربیع‌فلاح‌جلودار در مراسم افتتاحیه جشنواره انجیر گفت: انجیر گلوگاه نیز یکی از محصولات شاخص در شرق مازندران و گلوگاه است که آوازه خوبی یافته و باید برای اقتصادی کردن انجیر با جذب سرمایه‌گذار که بتواند نسبت به فرآوری آن اقدام کند، تلاش شود.

به گزارش شرق پرس دومین جشنواره انجیر گلوگاه پیش از ظهر امروز با حضور ربیع فلاح‌جلودار استاندار مازندران، معاونان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مازندران، امام جمعه، فرماندار، مسئولان، تولیدکنندگان بخش کشاورزی به‌ویژه باغداری و زراعت همچنین جمع زیادی از شهروندان گلوگاهی همانند سال گذشته در انستیتو دخانیات تیرتاش گلوگاه افتتاح شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه این استان از موقعیت استراتژیک و خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است، افزود: هر نقطه از مازندران دارای محصولات خاص و منحصربه‌فردی است که باید آن محصول شاخص به سراسر استان، کشور و حتی کشورهای همسایه به عنوان نماد کشاورزی آن شهر، شناسانده شود.

ربیع‌فلاح‌جلودار گفت: انجیر گلوگاه نیز یکی از محصولات شاخص در شرق مازندران و گلوگاه است که آوازه خوبی یافته و باید برای اقتصادی کردن انجیر با جذب سرمایه‌گذار که بتواند نسبت به فرآوری آن اقدام کند، تلاش شود.

وی در پایان گفت: استانداری مازندران از چنین برنامه‌هایی که با هدف اقتصاد مقاومتی و بالابردن توان اقتصادی مردم ایجاد می‌شود، حمایت می‌کند.

تمبر یادبود جشنواره انجیر گلوگاه نیز به دست پدر شهیدان حجازی که نشان ملی ایثار دارد، رونمایی شد و پای لوح یادبود را نیز افرادی از جمله استاندار مازندران، امام جمعه و فرماندار گلوگاه و مادر و پدر شهیدان حجازی امضا کردند.

یکی از برنامه‌های مهم جشنواره انجیر گلوگاه، برپایی نمایشگاه است که دارای ۲۲ غرفه شامل دستاوردهای بومی محلی در بخش صنایع‌دستی، زراعت، باغ‌داری، مواد غذایی شامل ترشی‌جات، انواع مربا، نان تنوری، آش انجیر، کشاورزی، فروش انجیر و فرآورده‌های آن است.

نمایشگاه مذکور از امروز تا ۱۶ مردادماه دایر است، صبح فردا نیز تنی چند از محققان بخش کشاورزی به بیان تجربیات و تحقیقات خود درباره روش‌های کاشت، داشت و برداشت انجیر می‌پردازند همچنین خواص این میوه بهشتی و نحوه مصرف آن نیز بیان می‌شود.

افتتاحیه جشنواره انجیر گلوگاه، ۱۰ صبح ۱۶ مردادماه با تجلیل از دست‌اندرکاران، پدر انجیر گلوگاه، مدیران غرفه‌های برتر، نویسندگان مقالات برتر و با اجرای برنامه‌های متنوع به کار خود پایان می‌دهد.

 

 

 

 

فارس